Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Как се отрази пандемията на електронната търговия?

Автоматизацията и изкуственият интелект тепърва ще бъдат в основата на развитието на сектора, твърдят от Българска Е-комерс Асоциация

гледано: 2215   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Изминалата 2020 г. беше преломна за електронната търговия, а ръстът в сектора бе 9%. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Жанет Найденова, председател на Българска Е-комерс Асоциация (БЕА). Тя посочи, че очаква тази тенденция да се запази и през 2021 г.

„Наблюдаваме увеличение на дела на електронната търговия в общата икономика на страната”, каза още гостът и добави, че в някои сегменти 100% ръст.

„Например над 100% нарасна продажбата на хранителни продукти онлайн. Дълги години супермаркетите инвестираха в инфраструктура, в човешки ресурси, в логистика. Пандемията показа, че това са били необходимите стъпки, за да могат сега да посрещнат завишеното търсене“, обясни Найденова. 

Още по темата

Автоматизацията и изкуственият интелект тепърва ще бъдат в основата на развитието на сектора. Това означава, че за да продават по-успешно, българските търговци е необходимо да инвестират непрекъснато в иновации, които ще им донесат възможности за по-добро обслужване на клиентите, гъвкавост, разпознаваемост и още по-лесно управление на бизнес процесите, каза още Найденова.

Тя цитира и последния доклад на асоциацията, според който до три-четири години търговията ще стане предимно мобилна. „Допитването сред потребителите показва, че проучванията за покупка в повечето случаи започват през телефона, независимо дали поръчката се прави онлайн, или от физическия магазин на търговеца. Изводът е, че търговията в близко бъдеще ще се слее - няма да има граница между физическа и онлайн търговия, а връзката ще я правят мобилните устройства“, обясни тя.

Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Ралица Пейчева

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
1
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Повечето поръчки идват от мобилни устройства, а не от PC и така е от години. Освен това, малко са потребителите, които се възползват от главното преимущество на онлайн пазаруването - възможността предварително да проучат пазара. Повечето поръчки са импулсивни, те идват директно от някоя Фейсбук или Гугъл реклама. Ако има по-глyпав и непрактичен начин да свършат нещо, хората ще го измислят.

Още от Bloomberg TV
Как подразделението на Xiaomi в България ще промени пазара?