Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Как се създава и поддържа онлайн общност?

Най-важното и първо правило е да има обща цел или идея, която да се следва

Общността е като жив и дишащ организъм. Но за да й се вдъхне живот, е необходимо да се следват определени препоръки и добри практики за изграждане на общност. Най-важното и първо правило е общността да има обща цел или идея, която да следва. 

Тук-Там е общност, която предоставя възможност да сме свързани с България където и да сме и да допринасяме за това България да стане още по-добро място, като даряваме време или средства за смислени каузи, в които вярваме.

Ето някой от основните насоки за изграждането на общност и нейното поддържане.

Разлика между аудитория и общност 

Аудиторията е група от хора, които консумират съдържанието едностранно. Налага се да има двустранна комуникация, за да се премине към общност. Например, ако аудиторията коментира под някоя статия, споделя я и я препоръчва, участва в дискусия под нея, продължи да се връща на платформата, тогава можем да говорим за общност. Когато тази общност е обединена от общи цели или идеи на едно място, тя става още по-стойностна и смислена. 

Една активна общност е ресурс

Тя позволява на хората да се свързват помежду си, да обменят информация и опит, да получават съвети в сферите, в които общността е активна. Връзките, които създават помежду си членовете на общността могат значително да подобрят техния бизнес или кариерно развитие. Общността дава чувство на принадлежност на хората - усещане, че не са сами пред предизвикателствата, които срещат. 

Избери среда за общността

  • LinkedIn група
    • Предимство: добра е за бизнес инициативи, защото хората в тази социална мрежа са фокусирани предимно върху професионалното си развитие. 
    • Недостатък: в LinkedIn можеш да менажираш до 30 групи и да си член на до 100 групи, а самото членство в групата е лимитирано до 20 000 членове. 
  • Facebook група
    • Предимство: Можеш да се присъединиш в до 6 000 групи във Фейсбук. Ако направиш пост в група, директно ще изпратиш нотификация до всички членове в групата. 
    • Недостатък: Обикновено след като се надвиши броят от 5 000 членове в дадена група, администраторите на групите губят някои от възможностите и функционалностите за администриране.
  • Онлайн платформа
    • Предимство: Нямаш ограничения в брой потребители, функционалности и права за администриране.
    • Недостатък: Необходимо е да разработиш всички функционалности, които са ти необходими за функционирането на общността.

Тук-Там е онлайн платформа, която свързва българите по света.

Намери правилните хора за общността

За да намериш правилните хора за общността, трябва да си много наясно с тона и езика на говорене в групата. На първо място е важно да посочиш целта на групата. Тя трябва да е видима и разбираема за всички. Добре е да има и ясни и стриктни правила за всички членове. В случай, че искаш да създадеш общността във Фейсбук, можеш предварително да зададеш въпроси към хората, които ще искат да се присъединят. Спрямо техните отговори можеш да прецениш дали да станат част от затворената група или не. Също така на базата на анализите от отговорите на потребителите можеш да си правиш и изводи накъде да се развива общността. За да намериш правилните хора, можеш да се допиташ до вече съществуващите членове в групата, които да я препоръчат на други подходящи потребители. 

Как да задържиш вниманието и ангажираността

Веднъж събрала се, общността може да е активна в началото, но ако се изгуби инерцията, групата може да стане “статична”. Причините за това могат да бъдат много. Например, недостатъчно разнообразно съдържание, липса на активно и регулярно ангажиране на членовете по смислен и стойностен начин в различни дейности или дискусии. 

Един от начините да се запази първоначалната инерция е да се използват видеа, за да се види от една страна, че членовете не комуникират с други компютри, а с истински хора. Това изгражда силно доверие.

На следващо място е добре да се показват регулярно резултатите от дейността на общността. По този начин членовете разбират, че има смисъл от присъствието и приноса им в общността. Не на последно място е важно да се споделя смислено съдържание с определена честота, която е препоръчително да не е всеки ден. 

За да е една общност съвсем активна и да се поддържа жив нейният организъм, е добре да има и офлайн компонент (дори тя да съществува предимно онлайн). Офлайн компонентът може да се състои в регулярни срещи или събития, които да затвърдят усещането за принадлежност към нещо по-голямо и смислено.

Открий възможностите, които Тук-Тамовската общност предлага на tuk-tam.bg

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Други

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Други
STEM професиите набират все повече популярност