Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Полша обвини Германия в намеса на президентските избори

Причина е критична статия в полски таблоид, който е собственост на Axel Springer

Полша обвини Германия в намеса на президентските избори

Анджей Дуда по време на вота. Снимка: Bloomberg L.P.

Кампанията на полския президент Анджей Дуда обвини Германия в намеса на президентските избори чрез критична статия в местен вестник собственост на швейцарско-германската медийна група Axel Springer.

Вестникът Fakt – най-продаваният полски таблоид, помести на първа страница в петъчния си брой материал за това, че Дуда е помилвал мъж, осъден за малтретиране на собствената си дъщеря, съобщава Bloomberg. Изданието поставя под въпрос обещанието на държавния глава да защитава децата от насилие. Решението на Дуда отменя съдебна забрана осъденият да контактува с дъщеря си и съпругата си и е било поискано от жертвите по делото.

Още по темата

Държавният глава ще се изправи на очаквано оспорван балотаж срещу кмета на Варшава Рафал Тчасковски след девет дни. Публикацията е удар по имиджа на Дуда като защитник на семейните ценности.

„Обръщам се към германския посланик – не искаме подобна чуждестранна намеса в изборния процес“, заяви Адам Биелан, говорител на кампанията на Дуда, пред националното радио. „Чуждестранните медии трябва да стоят настрана от изборите“, допълни той.

Вестникът, който е частна собственост, и неговата медийната група все още не са отговорили на обвиненията. От германското посолство в страната не са отговорили на запитване на Bloomberg за коментар.

Дуда и управляващата в страната партия „Право и справедливост“ многократно са критикували чуждестранни медии, които обвиняват в пристрастно отразяване на събитията в Полша. Правителството в момента работи по нови правила за стимулиране на собствеността на местни компании в сектора, което на свой ред увеличава притесненията сред активисти, че по този начин се прави опит за заглушаване на критичните гласове.

През април американският посланик в Полша беше принуден да защити частната телевизия TVN – собственост на Discovery Inc., след като стана обект на атаки от проправителствени медии заради критичен репортаж за Дуда.

В изявление от службата на президента посочиха, че амнистията на мъжа е била поискана от жертвата, която вече е пълнолетна, и е била подкрепена от препоръка на съда, както и на държавната прокуратура.

„Президентът зае страната на жертвата“, посочват от кабинета на държавния глава.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
Дивидентите не са мъртви, но инвестиционните стратегии се нуждаят от промяна