Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Пивовари: При крафт бирата сезонност няма

Добавената стойност на занаятчийската кехлибарена течност е в многообразието, посочиха Мартин Евстатиев, собственик на Crafter, и Емил Иванов, крафт пивовар

Пивовари: При крафт бирата сезонност няма

Снимка: unsplash

Добавена стойност при крафт бирата се изразява най-вече в необятността на вкусовете. Това мнение изрази Мартин Евстатиев, собственик на Crafter, в интервю, излъчено в рубриката "Bloomberg TV Bulgaria интервю".

Още по темата

Той отбеляза, че няколко компонента отличават крафт бирата от масово произвежданата.

На първо място той постави суровините – за разлика от големите концерни, които според него се стремят да вдигнат печалбата за сметка на по-евтини суровини и така спада качеството на крайния продукт, при крафт бирата е обратното.

Вторият сериозен фактор по думите на Мартин Евстатиев е по-малкият обем на производство.

Като трети най-важен компонент той отличи многообразието, което крафт бирата предлага - при нея има десетки разновидности.

Пивоварят отбеляза, че освен българска крафт бира, внос има от Великобритания, Италия, Австрия и Норвегия.  Той поясни, че в сътрудничество с транспортни фирми се осигурява разнообразие и от други страни.

Дефиницията за крафт бира се е променила през последните десет години, най-вече в отношението на производителите и консуматорите“, посочи крафт пивоварът Емил Иванов.

Мартин Евстатиев подчерта, че все още пазарът на крафт бира в нашата страна е малък, но делът му постепенно се увеличава. Крафт бирата няма за цел да се превърне в поточна линия, а да запази лимитираните  количества без компромис с качеството на съставките.

Според него качеството в съотношение с цената е един от най-важните фактори, както и дизайнът на продуктите.

Той отличи два стила като особено популярни напоследък – мътните, ароматни бири с по-ниска степен на горчивина, и киселите бири, които според него не са за всеки вкус и въпреки това ценителите им се увеличават.

"Индийският пейл ейл (IPA) е все още най масовият стил, а основен таргет на Crafter са хора на възраст между 25-40 години, като голяма част от тях работят в сферата на информационните технологии, както чужденци, работещи в България, и туристи", посочи Мартин Евстатиев.

Той е убеден, че при крафт бирата няма сезонност, с разликата, че през лятото се предпочитат по-леки и нискоалкохолни бири".

Според Емил Иванов домашното пивоварство не изисква голяма начална инвестиция, опит според него може да се направи с подръчни средства. Той подробно обясни какви съдове са необходими, за да се премине през целия период на ферментация.

Колко време може да отлежава крафт бирата? Как се прави избор между различните видове? От какво се прави крафт бира?

Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости в рубриката "Bloomberg TV Bulgaria" интервю вижте тук.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Емил Димитров: В България не се изгарят радиоактивни отпадъци