Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Стартъп: Туристическият сектор е монополизиран от няколко големи играча

Нов продукт дава възможност на по-малките хотелиери да направят бързо и лесно свой собствен сайт

гледано: 1772   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа

Туристическият сектор беше и продължава да бъде монополизиран от няколко големи играча. Това каза в ефира на Bloomberg TV Горян Върбанов, съосновател на стартъпа Quendoo. Този проект, получил финансиране от фонд „Витоша Венчър Партнърс“ в размер на 750 хил. евро, позволява на хотелиерите да създадат свое дигитално присъствие на приемлива цена, обясни още гостът.

„Целта на нашата фирма е да предостави на по-малките собственици на ваканционни имоти способността за броени минути да създадат свой собствен сайт с всички необходими функционалности", обясни Върбанов.

Той признава, че сумата не е малка, но продуктът се развива вече четвърта година и вложеният ресурс към момента е съпоставим с инвестицията. „Проектът ни е дългосрочен с хоризонт на развитие 5-10 години и чрез предоставените средства ние ще успеем да утроим нашия капацитет във всички сфери - от персонал до допълнителна развойна дейност и маркетинг", каза Върбанов. 

Още по темата

От своя страна Камен Банковски, инвестиционен мениджър във „Витоша Венчър Партнърс“ обясни, че фондът предоставя рисково дялово финансиране с цел развитие на предприемаческата екосистема в България. Фокусиран е към стартиращи, малки и средни предприятия с проекти с технологична насоченост и висок потенциал за устойчив растеж.

„Нашата цел е основно концентрирана в компании в ранен етап от развитието си, както такива без идея или само с наличен прототип, така и фирми с напълно разработен и валидиран от пазара продукт, стремящи се да се разгърнат и на други нива“, посочи още Банковски и добави, че екипът на фонда се стреми да добавя максимална стойност към идеите и проектите на стартиращите компании у нас.

"България предоставя огромно поле за възникване на така наречените компании еднорози, тъй като българските стартъпи и идеите зад тях съответстват на международните тенденции и пазари. 60% от компаниите, които ние сме разглеждали, търсят глобална експанзия на своите идеи и продукти, което подчертава амбицията им да не се ограничават само до българския пазар", каза още той. 

Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
2
 
4
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Всеки, срещу скромна сума, равняваща се на 2 кухненски стола, може да си направи сайт.

Тези хора с имотите дали могат да си позволят собствен сайт?

А венчър фондовете в България по-скоро са копи фондове, дай да видим някое успешно проектче от чужбина, да го копираме. Вярно - вече го има, ма риска е по-малък, е и печалбата също, ако има такава, ама сега какво да се прави...

Манталитет, сър.
0
 
2
 
3
redcretin до: bertram
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Проследи парите нагоре, да не се окажат пак дръпнати от бюджета през ББР :)
0
 
6
 
2
преди 1 месец
Доколкото разбирам се предлага след няколко години да се предложи продукт, вече наличен на пазара. Всеки може да си създаде сайт за хотела/къщата за гости, поне в няколко БГ платформи(и международни има). Без пари.
1
 
5
 
1
преди 1 месец
1 500 000 за това... уфф

Още от Икономика и политика
Ж. Начева: Няма окончателно решение за спиране на плановите операции в цялата страна