IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стоян Братоев: Метрото в София се движи два пъти по-бързо от автомобилите

В момента под земята пътуват 30% от пътниците на градския транспорт в столицата

12:41 | 26.04.18 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Стоян Братоев (вдясно) при посещение на строителен обект от новата линия. <em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Стоян Братоев (вдясно) при посещение на строителен обект от новата линия. Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Метрото в София се движи два пъти по-бързо от автомобилите, стана ясно от презентация на инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“ ЕАД, на конференцията „Интегриран обществен транспорт“.

Средната скорост на пътуване с метрото с включени чакане, качване и слизане на пътника е 38–39 км/ч, средната скорост на наземния градски транспорт е 14 км/ч,  а пътуването с лек автомобил става със средна скорост 22–24 км/ч, заяви той. 

По думите му в момента метрото е натоварено, но има още по-голям капацитет и вместо сегашните 30% от пътниците на градския транспорт след бъдещи разширения то ще поема 60% към 2035 година.

Според Братоев, ако в следващите три години не се вземат мерки за оптимизиране на трафика, включително на наземния градски транспорт, София може да се върне към критичната 2008 година, когато задръстванията са били най-сериозни. 

Ако няма метро, трафикът в София ще се увеличи допълнително със 70 хил. автомобила, заяви още той.

Братоев коментира, че със завършването на третата линия на метрото с него ще пътуват 500 хил. души дневно, ще пътуванията до 800 – 900 хил., а под земята ще се движат 40% от пътниците в градския транспорт.

В момента се изграждат 12 км от третия метродиаметър при много тежки строителни условия, заяви той и припомни, че е предвидена и връзка с жп транспорта, за да стигат по-бързо жителите на Перник до София.

Поръчани са 20 влака на Siemens за третия метродиаметър, от които първият е готов и в изпитания. До края на януари 2019 г. всички влакове трябва да бъдат в София и да започнат тестове по трасето преди пускането на линията в експлоатация в края на годината. Влаковете са ново поколение с опция да вървят без машинист, но все пак ще имат такъв.

Подвижните преградни стени, които ще предпазват пътниците от инциденти, вече са произведени от Panasonic като подизпълнител на Siemens. 

Към 2035 година е планирано метрото да е с дължина 71 км, 68 станции и с 60% дял от градския транспорт.

В плановете на Столична община е предвидено разширението му в посока от Орлов мост към „Цариградско шосе“, за което са се произнесли два експертни съвета. Предвидени са метростанции край Военна академия, Румънското посолство, квартал „Гео Милев“, „Слатина“, зала „Арена армеец“ и една спирка на Цариградско шосе. 

Строителството ще бъде заложено в новия общ устройствен план за развитие на релсовия транспорт в София и ще се търси еврофинансиране за финансовия период след 2020 година. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:25 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 4
melon
преди 5 години
Това не е вярно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още