IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тунелът под Шипка ще струва поне 358 млн. лв.

Проектът ще бъде предложен за финансиране от новата оперативна програма програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

14:51 | 22.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Консорциум с участници „Пътни строежи-Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД най-вероятно ще строи тунела под вр. Шипка.

Това става ясно от отворените ценови оферти в обществената поръчка за избор на строител на съоръжението.

Процедурата предвижда изграждането на участък с дължина 10,553 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км.

Тунелът под Шипка ще е 3,22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Предложения

ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, в който влизат „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД, предлага да изгради съоръжението за малко над 358 млн. лева с включено ДДС.

Малко по-висока цена – 359,61 млн. лева, предлага обединение „Шипченски проход“ с участници „Трейс Груп Холд“ и „Алве Консулт“.

ДЗЗД „Тунел Шипка“ с водещ партньор турската „Доуш Иншаат Ве Тираджет“ и български партньори „Виа Конструкт Груп“ и „Виа План“ оценява строителните дейности на почти 377 млн. лева с ДДС.

Обединението „Геопът Шипка“ с участници „Геострой“ АД и „Пътстрой предлага най-висока цена – малко над 417,5 млн. лева с ДДС.

За тунела

Тунелът под вр. Шипка, който е част от обхода на Габрово, ще се намира на 1 км западно от прохода Шипка и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.

Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Проектът ще бъде предложен за финансиране от новата оперативна програма програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Проектът има дълга история, която започва още в края на ХIХ век. Строителството започва през 2013 г. с изграждането на обхода на Габрово, но закъсня много заради обжалвания, свързани с околната среда. Забави се и идейният проект на самия тунел, който беше готов чак през 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още