IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Разходите за суровини и енергия оказват натиск върху печалбата на "Корадо-България“

Дружеството увеличава броя на произведените радиатори над нивата от предпандемичната 2019 г.

17:27 | 31.01.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Корадо АД</em></p>

Снимка: Корадо АД

Производителят на радиатори „Корадо-България“ увеличава производството над предпандемичните нива и приключва 2021 г. с ръст на печалбата въпреки рязкото увеличение на разходите за енергия и суровини. Това се вижда от отчета на дружеството, публикуван на сайта x3news.com.

Приходите на компанията от продажби нарастват до почти 58,9 млн. лева към края на 2021 г. в сравнение с 39,5 млн. лева към края на 2020 г., или с 48,7% на годишна база.

Общите приходи са малко над 59 млн. лева за периода в сравнение с 39,6 млн. лева.

Общите разходи на „Корадо-България“ възлизат на 53,756 млн. лева към края на 2021 г. в сравнение с 34,455 млн. лева година по-рано, което представлява увеличение от 56%.

Основен принос за ръста имат разходите за материали, които възлизат на 41,657 млн. лева за миналата година в сравнение с 25,154 млн. лева за предходната година, което представлява увеличение от 65,6% на годишна база.

Разходите за външни услуги и амортизации остават относително стабилни, докато разходите за възнаграждения се повишават до 6,664 млн. лева при 4,742 млн. лева за предходната година, т.е. отчита се ръст от 40,5%.

Компанията отчита счетоводна печалба в размер на 5,15 млн. лева за 2021 г. преди данъчното преобразуване.   Прогнозата на компанията след данъчните отчисления за 2021 г. е за печалба в размер на 4,70 млн. лева. За сравнение - година по-рано печалбата е била 4,59 млн. лева.

Увеличава се броят произведени радиатори и той вече надвишава предпандемичната 2019 г. Произведените тръбни радиатори са почти 114 хил. за 2021 г. спрямо над 97,4 хил. през 2020 г. и 87,4 хил. през 2019 г., а произведените панелни радиатори са почти 480 хил. през 2021 г. спрямо 428,3 хил. през 2020 г. и 455 хил. през 2019 г.

Продадени са над 600 хил. отоплителни единици, като на вътрешния пазар са само малко над 10,1 хил. (1,7%). Основен пазар е ЕС с над 543,4 хил. радиатори, което представлява 15% ръст на годишна база. Продажбите за трети страни намаляват с 5% до над 47,2 хил.

Дружеството значително увеличава текущите си задължения през 2021 г. – до 12,132 млн. лева от 6,996 млн. лева година по-рано, или със 73,4% повече. Най-голям принос за това увеличение имат задълженията към доставчици и клиенти, които нарастват до 6,767 млн. лева от 2,54 млн. лева, или с над 166,4%.

Активите на компанията се повишават до 35,7 млн. лева или 29,542 млн. лева, или с 20,8%.

Акциите на компанията поскъпват с 6,8% в последната година, като пазарната капитализация достига над 92,8 млн. лева.

Свързани компании:

Корадо-България АД(KBG)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от виж още

Коментари

Финанси виж още