Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Amazon отбеляза рекордна печалба за четвърто поредно тримесечие*

Книжата на компанията поскъпват с 1% в следборсовата търговия

Amazon отбеляза рекордна печалба за четвърто поредно тримесечие*

Снимка: Ройтерс

Amazon надмина очакванията за печалбата си през първото тримесечие благодарение на растящото търсене на облачните и рекламните й услуги, съобщава Ройтерс.

Но слабите прогнози до края на годината възобновиха притесненията, че компанията ще вложи част от печалбата си в по-големи инвестиции тази година.

Книжата на Amazon поскъпват с над 1% в следборсовата търговия. Нетната печалба на компанията през първото тримесечие е нараснала над два пъти до рекордните 3,56 млрд. долара, или 7,0 долара на акция, докато анализаторите очакваха едва 4,72 долара, сочат данни на IBES Refinitiv. Това е четвърто поредно тримесечие, в което Amazon постига рекордна печалба, отбелязва ВВС. 

За сметка на това компанията прогнозира, че оперативната й печалба през второто тримесечие ще нарасне до 3,6 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 4,2 млрд. долара, сочат данни на FactSet.

Приходите от продажби са скочили с 20% до 11,1 млрд. долара през първото тримесечие, а приходите от реклами и други продажби са се увеличили с 34 на сто до 2,7 млрд. долара, след като растяха с най-малко 60% през петте предходни тримесечия.

В същото време подразделението на Amazon за облачни услуги е запазило темпа си на растеж, тъй като повече компании са прехвърлили изчислителните си операции и обработката на данни на сървърите на технологичната компания. Продажбите на Amazon Web Services са нараснали с 41% до 7,7 млрд. долара през първото тримесечие, въпреки че това също представлява забавяне на растежа спрямо 49% миналата година.

Още по темата

Amazon строи складове по света, за да доставя стоки на клиентите си по най-бързия възможен начин. Тя инвестира повече във видео съдържание - от спортни мероприятия на живо до планиран сериал по фентъзи класиката "Властелинът на пръстените", така че повече хора да се логват на сайта й, да гледат и докато са там, да купуват. 

Компанията навлиза и на не толкова познат терен. Тя обяви неотдавна инвестиции в компании за самоуправляващи се и електрически автомобили, загатвайки, че според нея този високотехнологичен и капиталоемък бизнес може да донесе дивиденти под формата на автономни доставки в дългосрочен план. 

В същото време разходите на Amazon растат, тъй като компанията е изправена пред несигурност в Индия, един от най-важните й пазари за растеж, след приети там нови регулации, засягащи чуждестранните инвестиции в сектора на електронната търговия. А този месец Amazon съобщи, че в Китай, където отдавна се конкурира с Alibaba, ще затвори складове и местната си онлайн платформа през юли. 

Като успокоение за инвеститорите Безос, който мнозина смятат за гуру в управлението на компании, уреди развода си така че да запази контрола си над гласовете в рамките на целия си дял. Но богатството на двойката ще бъде разделено. 

Компанията прогнозира, че нетните й приходи от продажби ще достигнат между 59,5 и 63,5 млрд. долара през второто тримесечие, докато средната прогноза на анализаторите беше за 62,37 млрд. долара, сочат данни на IBES Refinitiv. 

Общите приходи на компанията са нараснали с 16,9% на годишна основа, което обаче е най-бавният им ръст от първото тримесечие на 2015 г., отбелязва CNBC. Нетните приходи от продажби в Северна Америка, която е най-големият пазар на Amazon, са нараснали със 17% до 35,81 млрд. долара през първото тримесечие спрямо повишението от 46% през същия период на миналата година. В същото време международният ръст е достигнал само 9% спрямо 34% предходната година. 

Приходите на Amazon Web Services са се увеличили с 41,4% до 7,70 млрд. долара, но за малко не отговарят на очакванията за 7,72 млрд. долара. 

Оперативните разходи на компанията са нараснали с 12,6% до 55,28 млрд. долара заради инвестициите в производителя на елктромобили Rivian и в стартъпа за самоуправляващи се коли Aurora, както и продължаващите разходи по програмата Prime, доставки на хранителни стоки от магазините Whole Foods и оригинално видео съдържание. 

Amazon печели изключително и от много доходоносния си бизнес с продажби на реклами. Компанията съобщи, че приходите от тази и някои други категории са се повишили с 33,7% и са достигнали 2,72 млрд. долара, въпреки че не отговарят на очакванията за 2,85 млрд. долара. 

Amazon е една от най-добре представящите се технологични компании на борсата тази година, като книжата й са поскъпнали с 28% от началото на 2019 г. В момента тя е на трето място сред най-скъпите компании в света след Microsoft и Apple. 

*Информацията е допълнена в 0,26 ч. 

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Мъск най-сетне разкри по какво работи компанията му Neuralink