IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бумът на работата от разстояние създаде още един интернет милиардер

От март до юли основният продукт на производителя на софтуер Okta е използван 16 млрд. пъти

23:15 | 28.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Коронавирусната пандемия с всичката й човешка и икономическа трагедия създаде големи възможности за технологичната индустрия, от които се възползваха най-видимо гигантите в сектора като Apple, Amazon и Microsoft, както и играчи в сегмента на производителността като Zoom Video Communications и Slack Technologies, пише Bloomberg.

Сред по-неизвестните компании, които също се възползваха, е Okta – съществуваща от десет години фирма в областта на облачните услуги, базирана в Сан Франциско. Софтуерът й дава на корпоративните клиенти нещо като граничен контрол за интернет, като им помага да установяват идентичността на служителите и клиентите си, когато те се свързат от разстояние към голяма система от онлайн приложения.

Пандемията от COVID-19, която тласна много служители от корпоративната централа към домашния офис, помага за още по-голямото популяризиране на софтуера на Okta. Той позволява на компании да управляват безпроблемно използването на интернет от служителите им и да защитават корпоративните данни на устройствата им.

Книжата на компанията са поскъпнали над два пъти от март насам, когато започнаха блокадите, и са увеличили стойността си над десет пъти от първичното й публично предлагане през 2017 г. Производителят на софтуер става интегрална част от ежедневието, като технологията му е използвана от организации като Бейзболната лига в САЩ, Adobe, FedEx и Seton Hall University. Бумът накара някои инвеститори да вярват, че Okta и сходни компании ще ускорят приходите си по време на кризата, въпреки че възникват въпроси за добрия късмет на ръководителите в момент на страдание и масова загуба на работни места в САЩ.

От март до юли основният продукт на Okta, наречен Identity Cloud, е бил използван почти 16 млрд. пъти за достъп до приложение или сайт. Многофакторната услуга за идентификация е регистрирала почти тройно увеличение на потреблението през периода спрямо година по-рано и е достигнала дневен връх от 145 млн. уникални логвания, съобщава компанията. Okta Okta

Wall Street реагира на успеха. Цената на акциите на компанията е нараснала със 106% от 12 март насам, когато американският президент Доналд Тръмп наложи ограничения за пътуванията на европейците. Сега Okta ще трябва да отговори на повишените очаквания в момент, когато компанията е оценявана на 27 млрд. долара.

„Продължаваме да сме предпазливи за останалата част от годината и макроикономическите последици пред нас. Насрещните ветрове за бизнеса ще бъдат малко по-силни през второто полугодие“, коментира главният изпълнителен директор Тод МакКинън.

Okta трябва да привлече колкото се може повече плащащи клиенти по време на редкия бум на работата от вкъщи и да ги задържи, когато светът бавно започне да се връща към някаква нормалност. Работата й с FedEx показва, че това е възможно.

Гигантът в логистиката си партнира за първи път с Okta преди около година, а сега има над 85 хил. служители, които използват услугата на производителя на софтуер за достъп до виртуалната частна мрежа на FedEx. Складовите служители са получили допълнителни iPad-и за достъп до приложения с Okta, за да не се налага да споделят устройства и да могат да спазват правилата за социално дистанциране, казва Джийн Сун, главен директор на информационната сигурност във FedEx. Много от служителите в отдел „Обслужване на клиенти“ имат Okta на телефоните си за първи път, за да събират безопасно информация за клиентите, докато работят от разстояние.

Успешното навигиране на Okta през пандемията се отплаща на съоснователя й. През последните пет месеца 48-годишният МакКинън стана милиардер на хартия. Bloomberg счита, че нетното му богатство е нараснало до около 1,7 млрд. долара спрямо 900 млн. в началото на годината.

Въпреки упоритите слухове, че Okta може да бъде продадена на по-голяма технологична компания, дългосрочният план на МакКинън е да разшири бизнеса и да превърне фирмата в един от най-големите софтуерни производители в света. Той твърди, че големите предизвикателства го мотивират да работи по-усилено. След години, когато COVID-19 бъде победен, МакКинън очаква делът му от софтуерния пазар да е станал по-съществен.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още