Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Търсенето на развлечения накара Sony да повиши прогнозата за печалбата си

Компанията отчете рекордна оперативна печалба за първото тримесечие

Търсенето на развлечения накара Sony да повиши прогнозата за печалбата си

Снимка: Toru Hanai/Bloomberg

Sony повиши прогнозата за печалбата си, след като отчете рекордна оперативна печалба за първото тримесечие, подкрепена от търсенето на конзолите PlayStation 5, на телевизори, музика и филми, благодарение на блокадите, предава Ройтерс.

Оперативната печалба за тримесечието, завършило на 30 юни, е нараснала до 280,1 млрд. йени (2,57 млрд. долара) спрямо 221,7 млрд. йени година по-рано. Сумата е над прогнозата за 207,96 млрд. йени, дадена от 10 анализатори за Refinitiv.

Компанията повиши прогнозата за печалбата си за годината до март 2022 г. до 980 млрд. йени от 930 млрд. йени, което я доближава до средната прогноза на 25 анализатори за 1 млрд. йени.

Още по темата

Sony очакваше нарасналото заради пандемията търсене на нейните устройства и съдържание да отслабне с вдигането на блокадите, но предвид новите вълни на Covid-19, които се наблюдават по света, ограниченията все още са нещо обичайно.

Недостигът на чипове обаче, който засяга и компании като Apple, означава, че Sony не може да произведе достатъчно конзоли PlayStation, за да отговори на търсенето.

Тези проблеми с веригите на доставките ще засегнат и производството на друга електроника, твърди главният финансов директор Хироки Тотоки.

„Използваме много чипове и това ни носи притеснения“, посочва той.

През май Sony заяви, че очаква да продаде 14,8 млн. бройки PlayStation 5 през настоящата фискална година. Конзолата, която беше пусната на основните пазари на компанията през ноември 2020 г. и се предлага за около 500 долара, бързо се разпродаде.

Sony си осигури достатъчно чипове, за да постигне тази продуктова цел, твърди Тотоки.

Компанията възприема гейминг конзолите като начин да свърже традиционната си потребителска електроника със своя разрастващ се бизнес със съдържание, като насърчава свалянията на онлайн игри и регистрациите в нейните абонаментни услуги.

Докато преструктурира бизнеса си с потребителска електроника, Sony засилва своето развлекателно съдържание. През декември компанията обяви, че ще придобие анимационния бизнес Crunchyroll на AT&T, който имаше 3 млн. абонати по света.

През юни тя купи финландският разработчик на игри Housemarque.

Sony увеличава и филмовите си предложенията в стрийминг услугите на Walt Disney и Netflix, докато пандемията води до отлагането на много кинопремиери.

По-високите разходи обаче са засегнали рентабилността, обяви компанията.

През май тя подсказа, че ще продължи да разширява бизнеса си с реклама чрез придобиване, когато заяви, че ще похарчи 2 трлн. йени през следващите три години за стратегически инвестиции, в това число за увеличаване на броя на абонатите на нейните гейминг и развлекателни услуги.

Още технологични новини вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria

гледано: 1243   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
САЩ освободиха финансовия директор на Huawei