IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Danone ще се стреми към повече сливания и придобивания

Компанията е готова да продаде активите, които не показват достатъчно добри резултати

13:50 | 08.03.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Andrey Rudakov/Bloomberg</em></p>

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Производителят на хранителни продукти Danone прогнозира по-нисък марж и повече придобивания и продажби на части от бизнеса, докато новият главен изпълнителен директор Антоан дьо Сен-Африк се опитва да преобърне компанията, която се бори със стагнация от около десетилетие, пише Bloomberg.

Дьо Сен-Африк планира да увеличи инвестициите в ключови марки, за подкрепи растежа, което ще натежи на рентабилността тази година, обяви базираната в Париж компания. Цената на акциите на фирмата се понижи с около 2,6% до най-ниското си ниво от 2012 г.

Новият главен изпълнителен директор, който преди това е работил в Unilever и е ръководил производителя на шоколад Barry Callebaut, представя дългоочаквана стратегия след недоволството на акционерите, предизвикало отстраняването на предшественика му от поста през миналата година.

Danone заяви, че ще стане по-активна по отношение на сливанията и придобиванията, а целта ѝ е да промени около 10% от бизнесите в портфолиото си по приходи чрез придобивания и продажби на активи. Тя се опитва да се справи със зле представящите се брандове, които притежава, и да придобие ключови активи във вече наличните ѝ категории.

Компанията заяви, че оперативният ѝ марж ще бъде над 12% през 2022 г., което означава, че ще достигне най-ниското си ниво от повече от десетилетие. Приходите се очаква да растат с 3 до 5 процента на годишна база до 2024 г.

Около четвърт от приходите от продажби на Danone се генерират от срещащи проблеми бизнеси, заяви изпълнителният директор пред инвеститори, като обеща да поправи този проблем.

Сред тези марки попадат Chinese Mizone, която продава овкусена вода, и Horizon Organic, предлагаща млечни продукти.

Производителят на йогурт Activia завърши 2021 г. с най-бързия растеж на тримесечните си приходи от продажби от седем години. Подобрението изглежда е за кратко, тъй като предизвикателствата, свързани с инфлацията и веригите на доставките, могат да се влошат заради войната в Украйна. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Един Българин
преди 2 години
Дано да продаде целият си бизнес в България. От както се появиха млякото им не е мляко, а за кисело да не говорим - пълна скръб! Лошото е че повлякоха пазара от конформисти и в днешно време кисело мляко има само регионални марки, на които е прекалено скъпо да доставят до големите градове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още