Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

К. Томов: В автомобилите ще настъпят драстични промени близките 10 години

Все повече нараства нуждата от програмисти, не от инженери в автомобилния сектор, посочва журналистът и автор на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR

гледано: 3933   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
2 гласа
Основната концепция на автомобила не е променена. Но по всичко личи, че автомобилът ще се промени драстично в близките десет години, заяви Константин Томов - автор и водещ на предаването "Колела" по Bulgaria ON AIR, в предаването "В развитие" с водещ Вероника Денизова.

"Спекулативно е да говорим кое е най-важното изобретение за последните 200 години, но със сигурност автомобилът е едно от ключовите. То направи хората по-свободни и мобилни и поставиха основите на съвременния свят такъв, какъвто го познаваме", посочва Томов.

"Повечето анализатори свързват началото на автомобилния бизнес в съвременния му вид с Хенри Форд. Въвеждайки конвейра в своето производство, той успява да намали времето за производство на една кола от 90 минути до 20 и няколко секунди. Така автомобилът се превръща в масов. За мен това е вододелът, който оформя тази индустрия", уточни Томов.

"Свидетели сме на един нов етап, в който Европейският парламент задължава производителите да имат голям набор от системите за безопасност и сигурност", смята журналистът.

"Tesla има несъмнено първенство що се отнася до нагласите към електромобила. Тя е напред и в софтуера. В същото време не е кой знае колко иновативен автомобил по отношение на задвижването", подчерта гостът.

"Тенденциите, създадени от Mercedes-Benz, Daimler и т.н. се обезсмислят, защото колите стават по-прости устройства, и нуждата е от програмисти, не от инженери", допълни той.

По думите на Константин Томов в момента е трудно да се печели от електромобили, защото има един непобедим фактор в ценообразуването и той е стойността на батериите.

По статията работи: Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

3
 
3
 
5
khao до: VTrandev
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
еми термина е Software engineer, пак нека ти е смешно :)
Чак Лекари не са, по скоро са ветеринарни лекари или фелшери ... иначе такива исмукани статии колкото щеш... един мой съученик пък твърди, че програмирането било креативен процес ... един вид все едно е художник и поет... требвало му муза зада пише код!... ето това е смешно :):)
7
 
5
 
4
UserName1 до: VTrandev
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
А Computer Science в MIT или University of Cambridge, примерно, брои ли се? Понеже и на мен ми е смешно, когато някой завършил ТУ се представя като инж.
4
 
5
 
3
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Най-смешно ми е, когато програмисти се представят като "инженери". И да, със същия успех могат да се представят и като лекари. Само дето не може да станеш лекар с тримесечен вечерен курс в Прагматика или "семестър" в софтуерния "университет" :D впрочем ей този го е обясни по-добре - https://www.theatlantic.com/technology/archive/2015/11/programmers-should-not-call-themselves-engineers/414271/
2
 
16
 
2
преди 7 месеца
В България първо трябва да решим проблема с отоплението на твърдо гориво и способността на хората за плащат за газ.
Защото и да сменим колите, пак ще си дишаме пушилката и ефект няма да има.
Т.е. освен диверсификация, трябва да се превърнем в държава, където хората разполагат с достатъчно, за да живеят добре. Без олигарси, корупция, далавери с наши фирми, поръчки и т.н.
Следователно - невъзможно е. Поне не до 2050 година.
5
 
22
 
1
преди 7 месеца
"от програмисти, не от инженери" ай голям ***. Програмистите на ембедед ситеми явно са лекари , не са инженери. Много ниско падна нивото в БГ много. От тъпи по-тъпи

Още от Новини
Continental обвини азиатските си конкуренти за своето преструктуриране