Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Образование

Проф. М. Темелкова: Обучаваме студенти в медицински инженерни специалности

Голямо предизвикателство пред българските университети е привличането на чуждестранни студенти, каза ректорът на Висшето училище по телекомуникации и пощи

Проф. М. Темелкова: Обучаваме студенти в медицински инженерни специалности

Снимка: Pixabay

Страната ни предоставя много качествено висше образование и това се доказва от последните тенденции - все повече млади българи предпочитат да завършат образованието си в България. Но голямото предизвикателство пред останалите български ВУЗ-ове, с изключение на медицинските, е как те да привлекат повече чуждестранни студенти. Отговорът - интердисциплинарен образователен продукт. Това заяви проф. д-р Миглена Темелкова, ректор на Висшето училище по телекомуникации и пощи, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването "Смарт час".

Още по темата

"Нашият универистет беше първият, който започна да предлага интердисциплинарен образователен продукт. На 30 юни миналата година ние подписахме споразумение с всички медицински универститети за създаване на хибридна специалност за инженери, които ще обслужват медицинската техника, апаратура и софтуер", разкри тя.

Проф. д-р Миглена Темелкова разкри, че подобни хибридни специалности се оказват обект на "законодателна празнота".

"Няколко университета се обединихме за общ хибриден образователен продукт, но се оказва, че законът не регламентира тази интердисциплинарност и хибридност. Никъде в правната рамка не фигурира кой трябва да издаде дипломите; кой ще получи стикерите; кой ще администрира студентите по време на тяхното обучение и т.н.", коментира ректорът на Висшето училище по телекомуникации и пощи.

Проф. Темелкова обясни, че към настоящия момент същестува регулация в това отношение, от която Висшето училище по телекомуникации и пощи се възползва, но тя се оказва несправедлива към другите партньорски институции, тъй като придава акцент единствено на водещото образователно заведение, пренебрегвайки останалите.

Още по темата

"Проблемът идва от факта, че образованието и българските висши учебни заведения вървят преди законодателя - ние с това споразумение от 30 юни действително изпреварихме законодателния орган и той всъщност се оказа неподготвен за предизвикателствата, чийто първоизточник не сме ние, а е Европа", посочи Миглена Темелкова.

Ректорът на Висшето училище по телекомуникации и пощи съветва да се постигне баланс между теория и практика в обучителния процес, защото „наблягането само върху едното или върху другото само по себе се е крайно неефективно“.

"Изграждането на компететност и практически способности трябва да се случва в реална бизнес или производствена среда. Занятията трябва да излязат извън лабораториите, като пътят от студентската скамейка до реалната бизнес среда може да бъде опосредстван с помощта на представителите на частния сектор", заяви тя.

Какви са предизвикателствата пред висшите учебни заведения по време на пандемията? Как върви ваксинацията във ВУЗ-овете? Какви реформи са необходими на висшето образование? Как държавата менажира пощенския сектор и какви специалисти са необходими на пазара? Каква е ролята на ВУТП в мегапроекта за подкрепа на прехода към устойчива Европа "Хоризонт 2020"? Какви иновации постигна Висшето училище по телекомуникации и пощи за 140 години развитие?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Смарт час" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Образование
Добра идея ли е да има две пролетни ваканции за учениците?