Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

По света

Хотелите капсули: Все по-популярни в Европа

Италианска компания е лидер в сегмента на Стария континент

Хотелите капсули: Все по-популярни в Европа

Снимка: Архив Ройтерс

Как ви се струва да спите във висока кабина, широка само 1,45 м, на легло с дължина два метра? Хотелите капсули, които са евтини места за настаняване, популярни в Япония, вече се разпространяват в цял свят, включително в Милано, който преживява бум на туризма, пишат AFP и френският вестник Le Figaro. 31-годишният хърватин Драган Купрешанин, който работи в Дъблин, пожелал да се впусне в това приключение. Какво го е привлякло? „Новостите, футуристичният стил на тези стаи, наподобяващи кутии, в които спим“, споделя той.

След като спал непробудно в хотел Ostelzzz на спокойна улица в центъра на Милано, той е готов да повтори преживяването. „Много ми хареса. Този вид хотели трябва да бъдат развити, много хора избягват хостелите заради проблема с личното пространство (с двойните легла), но тук го имаме“, казва Драган. В стандартните стаи осем капсули са долепени една до друга с обща тоалетна и душове в дъното на коридора.

От 19 до 150 евро на нощ

В кабината посетителите откриват легло с размери 90 см на 2 метра с възглавница и юрган, два контакта за зареждане на телефон или компютър, ракла за подреждане на дрехите и нощна масичка. Всичко това на цена от 19 евро (с включена закуска) в ненатоварените периоди от годината до 150 евро по време на Седмицата на дизайна в Милано.

Идеята се появява в Япония през 80-те години на миналия век. След това хотелите капсули се разпространяват много бързо на полуострова, предпочитани както от костюмираните работниците на заплата (salarymen), известни със склонността си към напоителни вечери до късно, така и от хора, изпуснали последния влак, за да се приберат у дома.

От няколко години концепцията се разпространява и в останалия свят. Първо тя стъпи на летищата от Париж до Москва през Банкок. След това постепенно намери място в някои градове като Сингапур, Сеул и Мумбай.

Още по темата

В Европа, обаче, истинските хотели капсули все още са рядкост извън летищата. Един от примерите е City Hub в Амстердам или „хотел капсула Люцерн“, първият хотел от този тип, който отвори врати в Швейцария в края на 2018 г. В Италия Милано е първият град с подобен хотел, но компанията ZZZleepandGo и филиалът й Ostelzzz планират експанзия.

Италианската група вече е изградила малка империя – в края на 2019 г. тя ще присъства на шест летища, включително в Милано и Варшава, към които ще се добавят бързо през 2020 г. тези във Виена и четири в Бразилия, включително в Рио де Жанейро. Това ще превърне компанията в световен лидер, казва главният изпълнителен директор Джанмария Лето.

Освен добавянето на пет-шест летища, всяка година „нашата цел е да създаваме един-два хотела капсули на година през идните години в основните европейски градове“, допълва Лето. С това оборотът на компанията ще нарасне до 10 млн. евро спрямо 1 млн. евро през 2019 г.

Според блогъра Агнес Сабатини, специализирана в пътуванията, „единственият отрицателен аспект на хотелите капсули е усещането за затвор, за клаустрофобия, което може да се породи у някои посетители“. Иначе „те предлагат интимност, ниски цени и всичко необходимо от града на една ръка разстояние“, а това е печеливша формула, пише Сабатини в блога си I’ll B right back. „Малките пространства не са проблем за младите хора. Те искат технологии като автоматизирана регистрация, контакти за зареждане на електрониката им“, но също и общи пространства за срещи с нови хора, допълва тя.

Изборът на Милано за първи хотел капсула в Италия не е случаен. Градът преживява бум на туризма след Световното изложение през 2015 г. благодарение на седмиците на модата и дизайна, на историческите забележителности и на нощния си живот. От 4,2 млн. посетители през 2011 г. те достигат 6,8 млн. през 2018 г., от които около 65% са чужденци. Това е повишение с над 60 на сто и тенденцията продължава. През септември Милано е бил посетен от над 700 хил. туристи, което е ръст от 18% на година. Делът на младите хора сред тях се увеличава.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (7)

1
 
8
 
7
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Запада губи това което имаше, а Изтока така и не го е имал. Западащите страни си унищожават средната класа, развиващите се страни си я увеличават. Издигат се нови сили и геополитиката се пренарежда. Дано да е мирен прехода, макар че България е на последно място в една западаща псевдо-сила. Но ние много империи сме надживяли, дано и след тази да има България.
0
 
7
 
6
terziеv до: Бидонойл
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Общо взето сме малко по-малко зле, да. "Нюансът" е, че тук има истинска фрапантна бедност, каквато в Германия или Франция няма. В Западна Европа до голяма степен все още съществува един гарантиран минимум на съществуване.
11
 
4
 
5
Бидонойл до: terziеv
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Прав си, в изтока сме си най-добре.
2
 
16
 
4
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Признавам, че Западът успешно залъгва плебса. Ужасяващи неща се представят като куул и хип, че даже се продават успешно. За скъсан и изтъркан панталон да платиш повече отколкото за нов, за "капсула" да платиш колкото за нощувка в пансион, изкуствено мляко да е по-вървежно от прясно...
0
 
12
 
3
преди 8 месеца
Ширеща се беднотия... А вече и реклама

Още от По света
Модулно жилище от 27 кв. м е домът-мечта за мнозина в Хонконг