IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook ще отдели специална страница за качествени новини

Планът е в начален стадий, а мрежата ще го развива заедно с етаблираните издатели

08:45 | 02.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Най-голямата в света социална мрежа Facebook работи над създаването на „страница с новини“ на платформата си с цел да подкрепи финансово „висококачествената и достойна за доверие" журналистика. Това заяви основателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг, цитиран от Bloomberg и Handelsblatt.

„Искаме това да позволи на преден план да се поставя висококачествената и достойната за доверие информация", каза Зукърбърг по време на дискусия с Матиас Дьопфнер, президента на германския медиен гигант Axel Springer. Видеото от дискусията бе качено на страницата на Зукърбърг във Facebook. 

Според него 10 до 15 процента от потребителите на Facebook (сега те са 2,3 милиарда души) ще бъдат заинтересовани от новото пространство, посветено на новините.

Без да навлиза в детайли за формата на тази нова услуга, Зукърбърг уточни, че тя се нуждае от известен подбор сред публикуваната информация и добави, че се надява да я изгради заедно с големите медийни групи. 

Той не изключи плащания по лицензи на участващите медийни компании. В същото време Зукърбърг подчерта, че планът все още е в начален стадий и че Facebook иска да го развие заедно с индустрията.
 
В отношението на Facebook към медийното съдържание през последните няколко години имаше промени. Първоначално онлайн мрежата се превърна във все по-важна платформа за медийните компании за достигане до потребителите. 
 
Но след това с Facebook беше злоупотребявано, наред с други неща, в хода на президентската кампания на САЩ през 2016 г. чрез масовото разпространение на фалшиви новини - и мрежата трябваше да признае, че не е била подготвена за това.

Зукърбърг увери, че новата оферта ще позволи да се участва финансово в трудния преход на медийните групи към цифровите технологии.

„Съществува истинска възможност да се предложи на редакторите по-добро комерсиализиране на тяхното съдържание посредством отделна информационна услуга, отколко чрез потока от новини на Facebook", каза Зукърбърг и допълни, че Facebook може да има директни връзки с издателите, за да се увери, че тяхното съдържание е на разположение.

Запитан за възможността социалната мрежа да плаща лиценз за експлоатация, което ще ѝ позволи да финансира използването на статии от пресата, Зукърбърг отговори, че "това е със сигурност нещо, което трябва да е предмет на размисъл".

Той освен това каза, че не иска да превърне Facebook в „издател“ и пледира за партньорски статут с пресата. „Няма да имаме журналисти, които да се занимават с новините", уточни той.

Дьопфнер подчерта, че функциониращият бизнес модел и прекият достъп до потребителите са особено важни за медийните компании. Атрактивните условия за издателите също биха помогнали да се гарантира висококачественото съдържание на платформата, заяви главният изпълнителен директор на медийната група Axel Springer.

По отношение на реформата на авторското право в ЕС той каза, че Facebook ще трябва да придобие като платформа лиценз за медийно съдържание. А основателят на Facebook заяви от своя страна, че в компанията ще помислят за това.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:14 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още