Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Сделката на Microsoft за Activision Blizzard срина акциите на Sony

Компанията ще се сблъска с огромното предизвикателство да се справи сама в тази война на изтощение, пише анализатор

Сделката на Microsoft за Activision Blizzard срина акциите на Sony

Снимка: Bloomberg LP

Акциите на японската Sony Group се обезцениха с над 9% в сряда, най-големият дневен спад на книжа на компанията от март 2020 г., след като конкурентът в областта на игрите Microsoft заяви, че ще купи разработчика Activision Blizzard в рамките на рекордна за индустрията сделка на стойност 68,7 млрд. долара, предава Ройтерс.

Макар че PlayStation на Sony се смята за водеща в битката с Xbox на Microsoft за пазара на конзоли и игри, покупката на производителя на Call of Duty се случва в момент, в който Microsoft агресивно разширява абонаментната си услуга Game Pass.

През последната година Sony укрепи мрежата си от собствени студия за игри и представи редица ексклузивни хитове, включително от франчайза Spiderman, а Microsoft трябваше да догонва.

Още по темата

Sony е пионер в областта на виртуалната реалност и този месец обяви няколко предизвикващи любопитството подробности за следващото си поколение очила, но в метавселената, или виртуалните онлайн светове, инвестират и нетрадиционни играчи с дълбоки джобове, като например собственикът на Facebook Meta Platforms.

PlayStation е основен източник на приходи за Activision, което усложнява евентуалното решение на Microsoft да премахне заглавията от системите на Sony и да притисне своя конкурент.

Много наблюдатели от индустрията смятат, че възможността за работа с различни платформи е от съществено значение за успеха на метавселената, където потребителите могат да играят, пазаруват и работят виртуално, тъй като напредъкът в облачните технологии отслабва връзките с обемистия геймърски хардуер, който направи Sony и Microsoft лидери в индустрията.

Microsoft обяви във вторник, че има над 25 млн. абонати на Game Pass, а ръководителят на Xbox Фил Спенсър добави, че компанията „ще предложи толкова много игри на Activision Blizzard, колкото може, в рамките на Xbox Game Pass и PC Game Pass", включващи както съществуващи, така и нови заглавия. Call of Duty, Diablo и World of Warcraft са сред няколкото изключително успешни франчайза, разработени под шапката на Activision Blizzard.

„Sony ще се сблъска с огромното предизвикателство да се справи сама в тази война на изтощение", казва в писмо до клиентите си Амир Анварзадех от Asymmetric Advisors. „След като Call of Duty вече най-вероятно ще бъде добавен ексклузивно в списъка на Game Pass, трудностите за Sony ще стават все по-големи“.

„Ако Microsoft продължи да предоставя тези игри и за платформата (PlaySation), това би означавало, че тя може да се позиционира на пол-позишън за метавселена в дългосрочен план", пише в бележка до клиентите си пък анализаторът на Jefferies Атул Гоял.

Сделката предизвика и други вълнения на борсата, като акциите на производителите на игри поскъпнаха. Книжата на Capcom Co. и Square Enix Holdings Co. поскъпнаха с повече от 6% в Токио в сряда. Анализаторите смятат, че ходът със сделката повишава оценките на компаниите за игри със силно съдържание и портфолио от интелектуална собственост.

Sony поддържа постоянна преднина по продажбите и ексклузивните игри пред конкурентните предложения на Microsoft по време на няколко поколения PlayStation и Xbox. Сега, след като базираният в Редмънд, Вашингтон, конкурент сигнализира, че е решен да харчи много средства, за да намали тази разлика, Sony ще бъде подложена на натиск да отговори, коментира Bloomberg.

„Sony трудно ще се конкурира с Microsoft по отношение на средствата, които може да похарчи за закупуване на популярни интелектуални продукти за игри", казва Казунори Ито, анализатор на Morningstar Research. „Сривът на цените на акциите показва, че инвеститорите се притесняват, че Sony може да не е в състояние да продължи да печели, ако наистина индустрията се измести от хардуерния модел“.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Издателят на GTA подсказа за спад на търсенето на игри