IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Covid-19 промени модните ревюта?

Луксозните марки търсят начини за провеждане на по-интерактивни ревюта от дистанция, за да привлекат купувачите

12:00 | 13.06.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Mодната индустрия е изправена пред огромно творческо предизвикателство – как да трансформира ревютата за ерата след пандемията, пише Wall Street Journal.

Коронавирусът спря модните ревюта, на които десетки гости обичайно седят рамо до рамо, за да видят чисто новите колекции. Въпреки че блокадите постепенно се вдигат, протоколите за социално дистанциране и сигурност поставят дизайнерите и организаторите на този тип събития в ситуация, в която трябва спешно да решат как да направят шоу, комбиниращо видео, изкуствен интелект и виртуална реалност с реални модели и физически локации.

Новите формати ще се предават онлайн на гостите, вместо в лъскави помещения, както до моментна. Виртуалните събития могат да са по-евтини за организиране и да имат по-малък въглероден отпечатък от тези, посещавани лично от гостите. Въпросът е дали ще създадат същото вълнение и продажби, както традиционните ревюта.

Модните ревюта имат голяма маркетингова стойност за достигащата 310 млрд. долара глобална индустрия за луксозни стоки. Благодарение на нашумелите звезди, седящи на първия ред, и популярните в Instagram модели на сцената, един бранд може да създаде огромна еуфория в социалните мрежи и списанията. Изненадващата поява на Дженифър Лопес на ревю на Versace през септември предизвика фурор.

Италианските къщи Ermenegildo Zegna, Georgio Armani и базираната в Ню Йорк Pyer Moss, както и организаторите на модните седмици, намериха алтернативи за момента, в който модният календар бъде подновен – с изцяло дигитална Лондонска седмица на модата през юни, последвана от тази в Париж през юли.

Zegna, известен с костюмите за директорите от Wall Street, ще бъде сред първите големи брандове, които ще организират шоу след блокадите. То ще комбинира модели с дигитални технологии и видео, твърди артистичният директор на компанията Алесандро Сартори.

„Заради правилата не можем да имаме публика“, коментира той. „Ще имаме реални модели и предварително записана част, като ще смесим тези две неща“. Зрителите ще могат да гледат всичко това онлайн.

Подготовката в миланското студио на Zegna включва нови процедури за модната къща, която празнува 110-годишнината си тази година. Моделите са разпитвани за потенциално излагане на Covid-19 и преминават проверки на температурата преди да участват в пробване на новите модели и във фотосесии. Служителите на Zegna носят маски, очила и ръкавици, когато работят с моделите, които също са с маски и ръкавици. Дрехите се дезинфекцират, след като моделите ги пробват.

След три седмици работа по този начин „спираш да мислиш за това“, коментира Сатори. „Превърна се в нов формат. Трябва да го направим“.

Шоуто на Zegna ще се състои по време на Дигиталната седмица на модата в Милано – отговорът на кризата от страна на Италианската камара за мода. Събитието е планирано за 14-17 юли и ще включва онлайн ревюта и видеа, акцентиращи върху мъжките колекции и част от дамски и мъжки междинни колекции, които се появяват между пролетта и есента.

Zegna създава допълнително видео съдържание за шоуто, което може да се гледа на уебсайта на компанията и в социалните мрежи. Материалът ще включва интерактивни елементи, твърди Сартори. Моделите и дрехите например ще бъдат заснети от различни ъгли, така че зрителите да могат да приближават и да виждат повече детайли. Сартори се надява, че това ще вдъхнови купувачите да пазаруват онлайн в края на събитията, предавани на живо.

В края на февруари Giorgio Armani засне дамското си шоу в празна зала и го предаде изцяло онлайн, докато случаите на Covid-19 започнаха да изникват в Италия. На 16 май компанията заяви, че планира да проведе ревютата за марките си Giorgio Armani и Emporio Armani през септември. Форматът все още се уточнява.

През последните седмици Saint Laurent и Gucci заявиха, че няма да променят нито времето, нито начина, по който пускат колекциите си. Gucci обаче ще заложи на две модни ревюта годишно, вместо на пет, както досега.

Продуцентът на ревюта Александър де Бетак твърди, че не очаква големи ревюта с публика на живо най-рано до 2021 г. Хората се притесняват от тълпи, коментира той, допълвайки, че компаниите няма да харчат толкова, за да докарат редактори, купувачи и известни личности на място. Де Бетак е сред онези, които призовават ревютата да станат по-устойчиви.

Досега нищо не е заменило ревютата, които бяха „доказан начин за показване на модата и на дизайнерските визии от десетилетия, много, много десетилетия“, твърди Фърн Малис, създателят на това, което се превърна в Седмицата на модата в Ню Йорк. „Това е нещото, с което индустрията се бори в момента, опитвайки се да открие какви са другите възможности“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още