Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Как коронакризата обърна нова страница в онлайн продажбите на бизнеса?

Голяма част от потребителите се насочиха към онлайн поръчки и дигитални разплащания, твърдят участниците в събитието Tech of Tomorrow

Как коронакризата обърна нова страница в онлайн продажбите на бизнеса?

Снимка: Pixabay

Кризата с коронавируса „обърна нова страница в онлайн продажбите на бизнеса“. Това коментира по време на онлайн събитието Tech of Tomorrow на Investor.bg главният оперативен директор на eMAG България Стефан Коларов.

По думите му всичко това е проличало категорично в ръста на продажбите и на големия брой търговци, които са се присъединили към платформата.

Наблюдавахме какво се случва в Китай, за да се подготвим за това, което се задаваше в Европа, обясни Коларов. В резултат на това компанията взема решението да се запаси предварително с някои стоки, за да може на по-късен етап да отговори на повишеното търсене.

Тези промени са изисквали и увеличаване на броя на служителите. Коларов коментира, че eMAG е привлякла повече кадри в ключови по време на пандемията звена като логистичното и това за обслужване на клиенти, защото именно в тях на първо първо се е усетило по-голямото търсене.

Очаквано коронакризата и фактът, че хората прекарваха повече време у дома в последните месеци, е довела до 70% ръст на продажбите на някои категории продукти, като лаптопи, смартфони и спортни стоки, спрямо година по-рано. По-слабо представяне са имали модните артикули, но в момента продажбите се връщат към нормалните си нива отпреди кризата, коментира Коларов.

Той подчерта, че пандемията е довела до големи промени в потребителското поведение, включително в избора на начини на разплащане и на доставки. Ако преди коронавируса половината от поръчките са се доставяли до офис на куриер, а останалите – до домашен или служебен адрес, то след началото на пандемията не повече от 20-30 на сто от поръчките са били насочвани към куриерски офиси. Доминиращи са станали заявките до личен адрес.

Според Коларов коронакризата е увеличила три пъти броя на разплащанията с карта и именно този метод на плащане става предпочитан за клиентите.

Тази теза беше подкрепена и от главния изпълнителен директор на Sirma BC Цветомир Досков, според когото голяма част от потребителите са се насочили към ползването на различни платежни инструменти. 

„Пандемията промени съществено пазара и начина на поведение на отделните категории потребители – на компаниите и на физическите лица“, коментира той. По думите му сме свидетели на значително ускоряване на дигитализацията – една тенденция, която той смята за необратима. 

Досков твърди, че голяма част от консервативните потребители, които умишлено не са искали да ползват нови платежни инструменти, са били принудени от Covid-19 да посегнат към такива. А когато опитът им с тях се е оказал добър, това е добра предпоставка да продължат да ги ползват и в бъдеще. 

Очаквайте и материал за втората част от дискутията, в която ще обърнем внимание на технологичните промени в индустрията и енергетиката. 

Следващите две онлайн издания на Tech of Tomorrow ще се проведат на 7 и 14 октомври.

Oнлайн изданията на Tech of Tomorrow се провеждат с подкрепата на Allterco Robotics, Shell, Schneider Electric Bulgaria, Sirma, eMAG, Telelink Business Services, Atos, Select Asset Management, Industrial Holding Bulgaria.

Медийни партньори са: Bloomberg TV BulgariaDnes.bgMoney.bg„Мениджър“Kaldata.bgHicomm.bgWebcafe.bgDev.bg и Tech Tips Media.

По статията работи: автор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 3 седмици
Не мониторинг.
Трябва разследване на българската политическа и съдебна система.
Ще излязат връзки и зависимости не само с италианската, колумбийската и турската мафия ами с всички възможни престъпни схеми и канали.
Интерпол къде гледа?

Още от Web
Лидерът на TripAdvisor: Google използва доминацията си срещу нас