IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рекламната група WPP възобновява програмата си за обратно изкупуване на акции

Компанията очаква рекламният пазар да се представи добре през 2021 г.

20:34 | 11.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

WPP, най-голямата рекламна група в света по приходи, ще поднови програмата си за обратно изкупуване на акции, като същевременно ще сви дълга си до най-ниското му ниво от 16 години, пише Financial Times.

Главният изпълнителен директор Марк Рийд коментира, че групата е постигнала „забележително устойчиво“ представяне, което ѝ е позволило да въведе отново дивидента си и да възобнови обратно изкупуване на акции, свързано с продажбата на бизнеса с данни Kantar през 2019 г.

„Преди две години нетният ни дълг беше 5 млрд. паунда. Сега имаме 700 млн. паунда. В началото на пандемията казахме, че компаниите, които ще се справят най-добре, ще са тези, които са най-устойчиви финансово“, посочва Рийд пред Financial Times.

WPP ще изкупи акции за 300 млн. паунда през следващите три месеца. Акциите на компанията повишиха стойността си с 1% по време на сутрешната търговия.

Въпреки че финансовото представяне надмина очакванията, анализаторите посочва неочаквано лошата валутна позиция, тъй като силата на паунда се очаква да повлияе чрез 5% понижение на органичните приходи за 2021 г.

Рийд повтори прогнозата си за 2021 г., посочвайки, че WPP очаква да се върне към положителния органичен растеж до второто тримесечие в рамките на „особено силния рекламен пазар“ през годината.

Въпреки новите блокади, наложени през декември, той твърди, че бизнесът „се е задържал доста добре“ и посочи, че очаква възраждане на телевизионната реклама във Великобритания през март и април.

„Не мога да кажа дали ще видим 40 до 50% увеличение на телевизионните разходи... свързано с приходите на WPP, но смятам, че с комбинация от фискални стимули в Америка и засилване на потребителското търсене, ще видим доста силен пазар през годината“, посочва той. „Но ще плащаме [за пандемията] в продължение на няколко години“.

През 2020 г. общите приходи са се свили със 7,3 на сто до 12 млрд. паунда. Печалбата преди данъци е спаднала с близо една четвърт до 1 млрд. паунда.

Нетният дълг от 700 млн. паунда е най-ниският от 2004 г. През 2020 г. WPP сви разходите си, като намали тези за пътувания с близо 60%, тези за имоти – с 5%, а тези за служители – със 7,9%. Общият брой на служителите е намален с над 6000 до малко под 100 хил. души.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:44 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още