IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Uber се оказа превозвачът-отличник в София

Платформата за споделено пътуване предоставя най-евтини и качествени услуги в столицата, според проучване на Асоциация "Активни потребители"

15:02 | 31.08.15 г. 6
Uber се оказа превозвачът-отличник в София

Платформата за споделено пътуване Uber предоставя най-евтините и качествени услуги в София. Това показват резултатите от проучване на Асоциация „Активни потребители“, проведено през август.

Организацията е проверила чрез тайни клиенти услугите на 5-те най-големи таксиметрови компании, обслужващи столицата (О Кей Супертранс, Такси-C-Експрес, За Едно Евро, Yellow Taxi 333, Радио СВ Такси) и Uber.

Превозвачите са оценявани по критерии, сред които начинът на плащане, издаване на документ за пътуването без поискване от пътника, връщане на ресто (също без поискване), както и комфорт на пътуването – температурата в автомобила, използва ли се климатик, чистота, музика, пушене на водача, идентификация на водача, питане на клиента за маршрут и любезност.

Основният извод е, че като цяло качеството на транспортните услуги в София изостава в сравнение с Европа, а във всяко четвърто такси в столицата се пуши.

При проучването са регистрирани осем случая от общо 60 пътувания, в които шофьорите са пушели по време на пътуването. В други 7 случая в таксито се е усещала миризма на цигари.

Разочароваща се оказва и чистотата в автомобилите като цяло. Много от такситата просто не са добре поддържани или са твърде износени, за да поддържат адекватна чистота.

Издаването на платежен документ за пътуването също е проблемен момент, установяват от асоциацията. Само в два случая тайните клиенти на организацията не са получили никакъв документ, а при половината от случаите такъв се е предоставил само при поискване.

Uber – отличникът

Платформата за споделено пътуване постига най-високи резултати по всички изследвани показатели, като получава максимална оценка за платежни документи, чистота и идентификация на водача. Тъй като плащането е по банков път (чрез кредитна карта), няма случаи на неиздаден документ за превоза. Температурата в автомобилите, чистотата и музиката също са оценени високо. Не са регистрирани случаи на пушене на водачите, не е имало проблеми с идентификацията им, както и с любезността. Така платформата излиза с най-висока обща оценка от 91,5 точки от 100 възможни.

Според асоциацията високите оценки се дължат на системата за обратна връзка с клиентите. Всеки ползвател на тази услуга има възможността да оцени всяко едно пътуване, което несъмнено стимулира водачите да се представят добре. Именно това липсва изначално в българския бизнес, заключават от асоциацията.

Проблемно обаче е присъединяването към услугата - платформата за споделено пътуване може да се използва само след инсталиране на софтуер и регистриране в системата. За приложението обаче е необходимо доста свободно място на смартфона, а за доста от тайните клиенти, участвали в проучването, това е било проблем. Другата спънка е кредитната карта.

От петте таксиметрови компании най-високи оценки за издаден документ за пътуването – по 6,5 точки от 10 възможни, получават Yellow Taxi 333 и За Едно Евро, а най-ниска – 4,5 точки - Такси-С-Експрес.

По отношение на рестото без поискване на клиента най-висока оценка получава Радио СВ Такси (7 точки), а най-ниска – О Кей Супертранс (4 точки). Тайните клиенти са поставили високи оценки за температурата в автомобила при пътуването и за музиката на всички компании.

Що се отнася до чистотата, най-високо от петте фирми е оценена Yellow Taxi 333 (с 18 точки), а най-ниско – Такси-С-Експрес (9 точки).

При всички таксиметрови фирми е регистриран проблем с пушенето. Съгласно методологията на асоциацията за всеки случай, в който водачът пуши, се дава по -1 точка, а за миризма на цигари – по -0,5 точки. При спиране на пушене по молба на клиента се дават 0,5 точки. С най-лоша оценка е Радио СВ Такси - -3,5 точки, като само един водач е спрял да пуши по молба на клиента. Най-висока е оценката за Yellow Taxi 333 - -0,5 точки, т.е. е имало случай на миризма на цигари в автомобила.

Що се отнася до идентификацията на водачите, най-високи са оценките за Yellow Taxi 333 и Радио СВ Такси, а най-ниски – за За Едно Евро и Такси-С-Експрес. Най-висока оценка за любезност получава О Кей Супертранс, а най-ниска – За Едно Евро.

От таксиметровите фирми най-висока обща оценка получава Yellow Taxi 333 – 76 точки, следвана от Радио СВ Такси – 65, О Кей Супертранс – 64, За Едно Евро – 60,5, и Такси-С-Експрес – 55.

От асоциацията са проверили и цената на пътуване по фиксиран маршрут от центъра на София до кв. „Люлин“ през деня и от центъра на града до Студентски град през нощта. И в двата случай най-ниска е крайната цена на Uber. При таксиметровите компании разликите се обясняват с различното време за престой по светофарите.

От таксиметровите фирми най-скъпо е излязло дневното пътуване при О Кей Супертранс – малко над 9 лева, а най-евтино – при Радио СВ Такси – 7,78 лева. При нощното пътуване отново най-скъп е излязъл превозът с О Кей Супертранс – малко над 8 лева, а най-евтин – с Радио СВ Такси – 7,88 лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:00 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

5
rate up comment 22 rate down comment 0
redcretin
преди 8 години
Конкуренция в действие, печели клиентът!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 27 rate down comment 1
Peter_Gospodinov
преди 8 години
Очевидната истина е много проста:Бакшите са под всякаква критика. И разчитат основно на създадената между тях мафия. Никаква конкуренция. И при горивата картинката е подобна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 19 rate down comment 1
gmgoiko
преди 8 години
Шъ ви пречИ ли цигаркатъ?!?? ха-къ-бу-ху-ааааа (шофьорът кашля).Не, и ресто не искам, за бележка да не говорим (само ако съм с ваучер, чукни си и таксичка за повикване).В действителност ако в заплащането на водачите фирмата бе сложила надбавка за "вредните навици" вероятно щеше да има резултат, въпреки че таксиджиите (бакшишите) и пр. са по-особен вид хора...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 26 rate down comment 1
gmgoiko
преди 8 години
Шъ ви пречИ ли цигаркатъ?!?? ха-къ-бу-ху-ааааа (шофьорът кашля).Не, и ресто не искам, за бележка да не говорим (само ако съм с ваучер, чукни си и таксичка за повикване).В действителност ако в заплащането на водачите фирмата бе сложила надбавка за "вредните навици" вероятно щеше да има резултат, въпреки че таксиджиите (бакшишите) и пр. са по-особен вид хора...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 29 rate down comment 10
mick
преди 8 години
Е то който е поръчал проучването той и печели ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още