Разработчик на приложения за Google публикува по невнимание вътрешнофирмена подробна критика относно концепцията на Google+, пише технологичният сайт ZDNet.
С твърде прибързан жест той е позволил на целия свят за узнае какво не му харесва в социалната мрежа. Отчасти твърде критичната тирада, дълга над 5000 думи, позволява рядък поглед във вътрешната корпоративна култура. Стив Йеги обвинява Google в това, че не разбира от платформи. Това щяло да бъде заплаха за самото съществуване на компанията, защото Apple, Amazon, Microsoft и Facebook показвали доста по-голямо концептуално разбиране.
Йеги обвинява преди всичко топ мениджърите в тотално неразбиране. „Google+ е съществен пример за пълната ни неспособност да разбираме платформи, от най-високите мениджърски нива (Здравейте Лари, Сергей, Ерик, Вик, как сте), до последния служител (поздрави и на вас). Нищо не правим както трябва. Златното правило на платформата е да се тества от собствените служители. А ние получихме Google+ на последния етап. Създайте една платформа и я интегрирайте с всички продукти“, съветва специалистът.
Йеги нарича Google+ реакция на рефлекс, прекрасен пример за погрешното разбиране, че Facebook е толкова успешна компания само затова, че е разработила прекрасен продукт. „Но това не е причината те да са успешни. Facebook има успех, защото създаде цяла плеяда от продукти, които дават възможност на други да си вършат работата. Затова Facebook е различен за всеки потребител."
Освен Mafia Wars и Farmville при Facebook имало стотици и дори хиляди предложения, с които може да си загубиш цял ден. Екипът на Google+ обаче огледал вторичния пазар и си казал: „Ей, трябват ни няколко игри. Дайте да намерим някой, който да пише игри за нас.“ С такова мислене обаче според Йеги Google ще остане второстепенен играч. „Проблемът е, че се опитахме да предскажем какво искат хората, за да им го доставим“.
Точно това обаче е почти невъзможно, поне не в разумни граници. В историята на компютърната индустрия много малко компании са успели да сторят това. Един от тях е Стив Джобс, казва Йеги, а при Google, за съжаление, няма Джобс.
Йеги пледира за дълбоко преосмисляне на корпоративната култура, без което надпреварата с конкурентите ще е безсмислена. „Не казвам, че е твърде късно за нас, но колкото повече чакаме, толкова повече се доближаваме до „твърде късно-то“.
Междувременно Стив Йеги изтрива тирадата си и подчертава, че не е принуждаван от PR-екипа на компанията да го направи. Той е реагирал по-скоро с разбиране и не е искал да го цензурира. Същевременно друг потребител вече бе копирал и препубликувал текста в Google+.
Йеги работи за Google от над шест години, а преди това е бил служител на Amazon в продължение на повече от пет години.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд