Автомобилният производител Volvo Cars увеличава печалбата си за първата половина на годината заради ръста в продажбите в Китай и Европа, съобщава Ройтерс.
Оперативната печалба за периода достига 210 млн. крони (около 176,5 млн. долара). През същия период на миналата година Volvo Cars отчете загуба от 577 млн. крони.
Най-добре компанията се е представила на новия си роден пазар - в Китай, където регистрира двуцифрен ръст в продажбите си. Именно Китай се превърна в най-големия пазар за Volvo, измествайки този на САЩ.
"Резултатите от първата половина на годината са едновременно солидни и окуражаващи", казва изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон. "Увеличението от 9% на продажбите на коли през първите седем месеца ни дава основание да планираме 10-процентов ръст в края на годината, което е много повече от планираните по-рано 5%".
Самуелсон посочва също така, че очаква ръстът в продажбите на Volvo да се задържи на по-високи нива от този на пазара на Китай. "Изчисленията ни показват, че ще приключим годината с повече от 80 000 продажби в Китай", уточнява той.
За първото полугодие на годината приходите на Volvo нарастват до 64,8 млрд. крони от 56,4 млрд. крони преди година.
За разлика от положителните резултатите в Китай, в САЩ Volvo не се представя така добре. Липсата на нови модели и ожесточената конкуренция свиват почти наполовина реализациите, с които Volvo можеше да се похвали преди десетина години. През 2013 година компанията е продала едва 61 233 коли на този пазар.
"Целта ни е да запазим тези нива на продажби в САЩ. Все пак се забелязват признаци на раздвижване и се надявам в края на годината да постигнем ръст в продажбите си", казва Самуелсон.
Шведската марката, която през 2010 година бе продадена от Ford Motor Co. на китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., си е поставила за цел да продава по 800 000 коли годишно към 2020 г. За да успее да го направи, компанията ще трябва да се пребори с конкуренцията на гиганти като Mercedes-Benz и BMW.
Първият инструмент за постигането на тази цел ще бъде новото поколение XC90. Проходимият модел е първата машина, която Volvo разработва под шапката на новия си собственик. Това е и първият модел, в който не се използват никакви компоненти от предишния собственик Ford.
Още за новото Volvo XC90 вижте в Automedia.bg
Китай напомпа печалбата на Volvo за първото полугодие
Ръст в продажбите си компанията отчита и в Европа, докато в САЩ популярността ѝ намалява
18:00 | 20.08.14 г. 1Предната част на напълно новото XC90. Снимка: Volvo
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Работодателите у нас остават колебливи за наемане на нови служители през лятото
-
Къде се срещат пътищата на науката и технологичните решения за бизнеса с финансирането?
-
„Главболгарстрой" започва работа по разширение на рафинерията за катодна мед на „Аурубис“
-
Очакванията на потребителите за инфлацията в еврозоната са се понижили през март
-
Ниската цена на газа изяде печалбата на TotalEnergies
-
С пълно единодушие депутатите приеха на първо четене промените в Закона за хазарта
-
Русия щурмува фронтовата линия в Украйна преди идването на помощта
-
Цената на газа в България отбелязва един от най-резките спадове в ЕС в края на 2023 г.
-
Данните за икономиката на САЩ заляха със студена вода инвеститорите на Wall Street
-
Експерт: Всички фактори в момента подкрепят поскъпването на златото
-
„Аурубис“ разширява производството си край София с инвестиция за 800 млн. лева
-
В Китай се завихря битка за „технологичен лукс“ при електромобилите
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Къде се срещат пътищата на науката и технологичните решения за бизнеса с финансирането?
-
Очакванията на потребителите за инфлацията в еврозоната са се понижили през март
-
Hang Seng оглави повишенията на Азиатско-Тихоокеанските индекси
-
Индустрията гледа песимистично на следващия краен срок за спот етер ETF през май
-
Цената на медта достигна 10 хил. долара за тон на фона на прогнозите за дефицит
-
Цените на петрола са напът да прекъснат двуседмичната серия от понижения*