IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas залага на бутонка с чип

В опита си да настигне конкурента си Nike, германският спортен гигант се обръща към новите технологии

15:14 | 28.11.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Лео Меси преглежда данните от физическото си представяне на таблета си. Снимки: Adidas</em></p>

Лео Меси преглежда данните от физическото си представяне на таблета си. Снимки: Adidas

Adidas произвеждат бутонки от 20-те години на миналия век, диктувайки през голяма част от времето правилата в спорта.

Вечният конкурент Nike, който започна да печели позиции във футболния бизнес в средата на 90-те години на миналия век, се опитва да превъзхожда германската компания, представяйки се като най-голямата и известна марка и спонсорирайки известни отбори, като Барселона и популярни спортисти като Кристиано Роналдо, пише BusinessWeek.

Сега обаче Adidas започва нова игра, за да се задържи на челна позиция. Основният участник в нея е обувка, която използва вграден чип, за да получава и предава информация, която играчите могат да използват, за да подобрят играта си. 

„Можем да ви покажем какво сте направили, да ви даден параметрите на играта и да ви помогнем да я сравните с предишните си резултати, с тези на вашите приятели, конкуренти и световноизвестните звезди“, твърди Раян Мичел, директор в отдела за въвеждане на нови продукти на Adidas.

Обувката, носена от двукратния световен футболист на FIFA Лионел Меси на премиерен мач през септември, започна да се продава в Латинска Америка, Европа и Азия на 15-и ноември и ще бъде по щандовете на щатските магазини от 1-и декември. Тя е създадена, за да поддържа пазарния дял на компанията, който от Adidas оценяват на една трета от пазара, или иначе каза но – на 5 млрд. евро (6.8 млрд. долара) на година.

„Adidas има наследство във футбола, което Nike няма, и иновациите му трябва да му донесат още развитие“, твърди Джорг Фрей, анализатор от M.M. Warburg в Хамбург.

Друг известен анализатор, Марк Джозефсън, преценява, че продажбите на Adidas  може да нараснат до 15% следващата година и да достигнат 1,6 млрд. евро. „Определено вярваме, че ще подобрим лидерските си позиции през 2012 г.“, заявява главният изпълнителен директор Хърбърт Хейнер.  От своя страна говорителката на Nike твърди, че тяхната технологична иновация с живачни изпарения на бутонката, носена от Роналдо, ще доведе до „велики резултати“.

Новата обувка на Adidas е версия на Adizero f50, пусната на пазара през 2010 година като най-леката бутонка с тегло 165 грама за размер 8,5. Под петата си тя разполага с 8-грамов чип, предаващ данни за максималната скорост и изминатото разстояние на компютър или мобилно устройство. В продукта се използва версия на системата miCoach, която от Adidas пуснаха през 2006 г. с цел да се наблюдават действията на бегачите.

Но да се измерят и определят движенията във футбола не е толкова лесно, защото спортистите се движат в повече от една посока. Новият чип, познат като скоростна клетка, „може да измери скоростта и разстоянието на движения от 0 до 360 градуса“, твърди Мичел.

Чифт обувки с включен скоростен чип и софтуер за анализиране на данните на смартфон или компютър, ще се продава за 245 евро (338 долара).

„Продуктът ще бъде малко скъп за младите хора“, заявява Томас Ефлер, анализатор от Франкфурт. „Родителите обаче са склонни да дават повече пари за дрехи и обувки, отколкото за скъпи електронни устройства, така че очакваме по-малка чувствителност към цената. Днешните деца обръщат внимание и са наясно с марките и родителите често плащат за това“.

Вижте подробности за технологията в галерията!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още