Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Алтерко АД ще търси до 3,3 млн. лв. от БФБ в средата на септември

Емисионната цена ще е в диапазона 1,1-2,2 лв., а IPO-то ще е успешно при записани най-малко 50% от акциите

Алтерко АД ще се опита да набере до 3,3 млн. лв. от първичното си публично предлагане (Initial Public Offering, IPO) на Българска фондова борса (БФБ), планирано за средата на септември, съобщават от инвестиционния посредник, който движи процедурата - Карол АД.

Припомняме, че на свое заседание, проведено на 8 юли 2016 г., Комисията за финансов надзор одобри проспекта за IPO-то на холдинговото дружество, което обединява 11 компании в областта на телекомуникациите и технологиите.

Създателят на иновативната система за управление на дома „SHE“ и детския часовник “MyKi” планира своето първично публично предлагане за средата на септември 2016 г., с което цели да набере между 0,825 млн. лв. и 3,3 млн. лв.

Предмет на предлагането ще бъдат 1,5 млн. броя нови обикновени акции с номинал 1 лв. Емисионната стойност ще бъде определена в диапазона 1,1–2,2 лв. в зависимост от интереса към емисията, подчертават от Карол. Емисията ще се счита за успешна, ако бъдат записани минимум 750 хил., или половината от новите акции. Така компанията възнамерява да увеличи капитала си от настоящите 13,5 млн. лв. до 15 млн. лв. след предлагането.

Набраните средства ще се използват основно за производството, реализацията и усъвършенстването на „SHE“ и „MyKi“, както и за оборудването на развоен център за разработка на нови технологии и устройства от сегмента на „Интернет на нещата“, който е приоритен за бъдещото развитие на групата. Всички дейности, свързани с това бизнес направление, ще се разработват и развиват от Алтерко Роботикс ЕООД, което е дъщерно дружество на Алтерко АД.

Още по темата

Инвестиционен посредник по емисията акции е Карол АД, а консултант на Алтерко АД е ММ Консулт ЕООД.

Сфери на дейност

Групата Алтерко е сред лидерите в телекомуникационния сектор в Източна Европа с над 15-годишен опит в сегмента на мобилните услуги с добавена стойност (MVAS) и с консолидирани приходи от над 28 млн. лв. за 2015 г.

Алтерко АД е една от малкото компании със 100% българска собственост, развиваща дейността си на три континента - с офиси в София, Сингапур, Куала Лумпур, Лас Вегас, Букурещ, Белград и Скопие, и предлагаща услугите и продуктите си в още над 15 държави.

Основни партньори на холдинга са Т-Моbile, Austria Telecom в лицето на Mtel и VIP, Telenor, Telecom Serbia, Vala Kosovo, Singtel Singapore и др. Алтерко АД има покритие в целия свят чрез директни отношения с над 20 мобилни оператори, които осигуряват достъп до над 1 млрд. крайни потребители. Групата има над 100 служители от повече от 10 националности и си партнира с над 300 корпоративни клиента, подчертават от Карол.

През 2015 г. мениджмънтът на Алтерко се ориентира към новия и перспективен в глобален мащаб пазар на т. нар. „Интернет на нещата“, чийто пазарен потенциал се очаква да надмине 7 трлн. долара през 2020 г., според International Data Corporation. Групата решава да се фокусира към двете най-интересни и перспективни ниши в този сегмент - автоматизацията на дома и “wearable technology” (иновативни технологични устройства, които потребителите могат да носят върху себе си).

Групата фокусира своите усилия основно върху три нови и иновативни продукта - система за автоматизация и контрол на дома, наречена „SHE“, „Shelly” - продуктова линия от различни Wi-Fi устройства, които могат да се използват за автоматизация на дома и индустрията, и иновативен детски часовник “MyKi”.

Основният бизнес на Аллтерко АД е в четири направления. Първото са мобилните разплащания, където компанията е лидер в Източна Европа и заема сериозни позиции в Азия. Покритието на услугата, която предлага, е в над 10 държави и над 500 млн. потребители. Второто направление е мобилният маркетинг и нотификациите, достигащи до обеми от над 10 млн. съобщения месечно в световен мащаб, и разработваща кампании за имена като Shell, Metro, Nestle, Milka и др. Третото направление е мобилен контент и портали за мобилни устройства, където компанията е лидер в България и разработва услуги за над 10 мобилни оператора по света. Четвъртото е „Интернет на нещата“.

Продуктите на Алтерко

„SHE“ представлява иновативна платформа за управление на различни устройства в дома. Системата може да управлява всички електрически уреди, като продуктът е съвместим с множество модели и марки телевизори, аудио системи, климатични инсталации, парно отопление, контакти, осветление, системи за сигурност и видео наблюдение, врати, радиатори, кухненски уреди и др.

Благодарение на вградените сензори SHE следи и контролира осветлението, влажността, температурата и качеството на въздуха, като по този начин се грижи както за комфорта и здравето на хората, така и за енергийната ефективност на сградите. Системата позволява отключването и заключването на врати от разстояние.

Основното предимство на SHE пред други системи за автоматизация на дома, които са достъпни на пазара, e вграденият слот за SIM карта, който SHE притежава. Благодарение на него системата осигурява връзката с дома или офиса постоянно, дори когато наоколо няма друг интернет източник. Това позволява на потребителите да следят онлайн състоянието на системите в дома си и да получават известия при отклонение от предварително зададените параметри.

„SHELLY“ е продуктова линия от различни Wi-Fi устройства, които могат да се използват за автоматизация на дома и индустрията. Продуктите са напълно съвместими с SHE, но могат да се управляват и автономно. Всеки чип SHELLY, интегриран към домашен уред или индустриално съоръжение, може да ги направи „умни“ (smart).

„MyKi“ е иновативен детски часовник с вградена SIM карта, GPS приемник, говорител, микрофон и сензор за допир, който дава възможност на родителите да поддържат постоянна връзка с детето си и да разполагат с информация в реално време къде се намира то.

Връзката с часовника се осъществява чрез SIM карта през мрежите на мобилните операторит. По този начин часовникът не се нуждае от мобилен телефон в близост, към който да се свързва безжично, за да функционира. Така родителите имат постоянно връзка с детето си при условие, че то се намира в зоната на покритие на съответния мобилен оператор и могат да му изпращат текстови и гласови съобщения или направо да провеждат разговор с него.

По статията работиха: Свилен Колев, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Аркус АД отчита 35% ръст на печалбата през първото полугодие