IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft се разделя с бизнеса си с дисплейна реклама и картографски услуги

Прехвърляйки поделенията си на AOL и Uber, софтуерният концерн ще се фокусира върху силните си страни

12:50 | 30.06.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела.<em> Снимка: Архив, Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела. Снимка: Архив, Ройтерс

Microsoft Corp ще прехвърли бизнеса си с дисплейна реклама на AOL,а част от картографската си технология ще бъде продадена на Uber, съобщава Reuters. Тези действия са продиктувани от нуждата за намаляване на загубите, които Microsoft генерира от онлайн бизнеса си.

Най-голямата технологична компания вече не публикува данни за своите онлайн операции, особено за продуктите MSN и търсачката BING, но загубите им за последните пет години възлизат на над 5 млрд. долара. Според изпълнителния директор на компанията Сатя Надела Bing ще генерира печалба през следващата фискална година.

Чрез прехвърлянето на тези дейности Microsoft ще се фокусира върху разрастващия се бизнес с реклами в търсачката използвайки за целта Bing, и върху визуализацията на карти от устройствата, които произвежда, вместо да генерира самите карти.

„Днешната новина е доказателство за повишения фокус на Microsoft върху неговите силни страни - в този случай това са търсенето, рекламата на база търсене и създаването на добро съдържание и услуги за потребителите“, заяви в свое съобщение компанията.

Microsoft заяви, че служителите, които са заети в звеното по дисплейна реклама, ще получат възможността да се прехвърлят към AOL. По този начин според Microsoft всъщност няма да се правят съкращения. В тази своя дейност тя се явява работодател на стотици хора по целия свят. 

По силата на 10 годишен договор с Verizon Communications Inc. AOL ще може да продава дисплейна реклама в MSN, Outlook.com, Xbox, Skype и в някои приложения в основни държави. Като част от сделката Bing ще бъде основната търсачка в AOL от следващата година.

Освен това Microsoft ще продължи многогодишния договор с AppNexus, чрез който се осъществява продажбата на онлайн реклами.

Microsoft и Uber не са оповестили финансовите условия по сделката, по силата на която Uber ще придобие частта за картографски данни от бизнеса на Microsoft. Uber ще предложи работа на заетите в Microsoft в тази област, твърди източник, запознат със сделката, цитиран от Reuters.

Uber, който предоставя услуга за споделен превоз по целия свят, вече използва комбинация от картографски данни от Google, Apple и китайския Baidu и според източника ще продължи да го прави.

Въпреки че Microsoft вече няма да събира картографски изображения, от компанията са заявили, че ще продължат да работят с доставчици на такива изображения, които да използват за своите карти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още