fallback

Продажбите на чанти в САЩ разкриват голяма промяна в потребителските нагласи

Потребителите очакват много от продуктите - от функционалност и гъвкавост до ангажираност на марката със социалните и екологични проблеми

21:30 | 11.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Непреодолимото желание да имате чисто нова дизайнерска чанта не е това, което беше някога. Продажбите на дамски чанти в САЩ са намалели с над 20% за първите осем месеца на 2019 г. в сравнение със същия период преди три години, според Службата за проследяване на потребителите на NPD Group.

„Това очевидно не е пропуск, това е голяма промяна“, казва анализаторът на NPD Group Бет Голдщайн. „Днешният потребител търси решение, а не просто чанта", посочва той.

Потребителите очакват много от продуктите, които купуват - от функционалност и гъвкавост до ангажираност на марката със социалните и екологичните проблеми, които са от значение за тях. Пазарът на луксозни стоки не е имунизиран срещу този натиск. 

Голдщайн твърди, че този пазар няма да се възстанови напълно, а вместо това производителите на чанти трябва да станат „далеч по-ориентирани към потребителите“. 

Друг фактор, който все повече се променя в отрасъла, е нововъзникващият пазар за препродажба. Имена като Rebag и The Real Real предлагат големи отстъпки на луксозни чанти с марки като Fendi и Chanel.

Търговците на дребно като Coach и Kate Spade, които са част от Tapestry, и компанията-майка на Майкъл Корс -  Capri Holdings не са имунизирани срещу тези тенденции и промени.  През август Capri Holdings намали целогодишните си перспективи за продажби заради по-слабия пазар на едро в Северна Америка.

Междувременно NPD призова категорията чанти да бъде определена като „силно податлива на въздействие“ и изложена на по-голям риск от спадове в продажбите. В него се казва, че купувачите мислят за дамската чанта като категория „хубаво е да го имаш“, а не като „ нещо задължително“. Акциите на Tapestry намаляват с около 26% тази година, докато акциите на Capri Holdings падат с близо близо 25%.

Двегодишното проучване на Piper Jaffray’s показва, че разходите за чанти на младите жени са достигнали най-ниските нива в 38-годишната история на проучването. Според последните резултати младите жени харчат средно 90 долара годишно за чанти, което е намаление от пиковите разходи от 197 долара в категорията през пролетта на 2006 г.

Проучването установява също, че по-достъпните производители на дамски чанти в САЩ преотстъпват пазарния дял на европейските марки. Kate Spade попадна на №4 в списъка на фирмата, като Louis Vuitton се изкачи до №2 в категорията чанти и сега зае 14% пазарен дял.

Любимите марки  дамски чанти включват: Michael Kors, Louis Vuitton, Coach, Kate Spade, Gucci, Vera Bradley, Chanel, Steve Madden, Calvin Klein  и Guess.

На фона на намаляващите разходи, изкачването в списъка на бранд като Louis Vuitton изглежда изненадващо. Според анализаторите растежът на по-високия клас чанти може да се дължи на факта, че продавачите втора употреба процъфтяват, особено сред по-младите купувачи.

Не само сайтовете втора употреба правят продукти като чантите по-достъпни, а и фактът, че по-младите купувачи започват да гледат на тях като на устойчива инвестиция. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:58 | 10.09.22 г.
fallback
Още от виж още