Непреодолимото желание да имате чисто нова дизайнерска чанта не е това, което беше някога. Продажбите на дамски чанти в САЩ са намалели с над 20% за първите осем месеца на 2019 г. в сравнение със същия период преди три години, според Службата за проследяване на потребителите на NPD Group.
„Това очевидно не е пропуск, това е голяма промяна“, казва анализаторът на NPD Group Бет Голдщайн. „Днешният потребител търси решение, а не просто чанта", посочва той.
Потребителите очакват много от продуктите, които купуват - от функционалност и гъвкавост до ангажираност на марката със социалните и екологичните проблеми, които са от значение за тях. Пазарът на луксозни стоки не е имунизиран срещу този натиск.
Голдщайн твърди, че този пазар няма да се възстанови напълно, а вместо това производителите на чанти трябва да станат „далеч по-ориентирани към потребителите“.
Друг фактор, който все повече се променя в отрасъла, е нововъзникващият пазар за препродажба. Имена като Rebag и The Real Real предлагат големи отстъпки на луксозни чанти с марки като Fendi и Chanel.
Търговците на дребно като Coach и Kate Spade, които са част от Tapestry, и компанията-майка на Майкъл Корс - Capri Holdings не са имунизирани срещу тези тенденции и промени. През август Capri Holdings намали целогодишните си перспективи за продажби заради по-слабия пазар на едро в Северна Америка.
Междувременно NPD призова категорията чанти да бъде определена като „силно податлива на въздействие“ и изложена на по-голям риск от спадове в продажбите. В него се казва, че купувачите мислят за дамската чанта като категория „хубаво е да го имаш“, а не като „ нещо задължително“. Акциите на Tapestry намаляват с около 26% тази година, докато акциите на Capri Holdings падат с близо близо 25%.
Двегодишното проучване на Piper Jaffray’s показва, че разходите за чанти на младите жени са достигнали най-ниските нива в 38-годишната история на проучването. Според последните резултати младите жени харчат средно 90 долара годишно за чанти, което е намаление от пиковите разходи от 197 долара в категорията през пролетта на 2006 г.
Проучването установява също, че по-достъпните производители на дамски чанти в САЩ преотстъпват пазарния дял на европейските марки. Kate Spade попадна на №4 в списъка на фирмата, като Louis Vuitton се изкачи до №2 в категорията чанти и сега зае 14% пазарен дял.
Любимите марки дамски чанти включват: Michael Kors, Louis Vuitton, Coach, Kate Spade, Gucci, Vera Bradley, Chanel, Steve Madden, Calvin Klein и Guess.
На фона на намаляващите разходи, изкачването в списъка на бранд като Louis Vuitton изглежда изненадващо. Според анализаторите растежът на по-високия клас чанти може да се дължи на факта, че продавачите втора употреба процъфтяват, особено сред по-младите купувачи.
Не само сайтовете втора употреба правят продукти като чантите по-достъпни, а и фактът, че по-младите купувачи започват да гледат на тях като на устойчива инвестиция.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна