”Целта пред Трейс Груп е да стане голяма европейска компания. Можем да сме малка и рентабилна компания, като си останем само в България, но това не е целта ни”, заяви мажоритарният собственик на холдинга Николай Михайлов по време на годишна среща с инвеститорите, проведена днес в София.
На срещата присъстваха около 30 акционери, инвеститори, фонд мениджъри, анализатори и представители на посредници.
”През миналата година сме платили 21 млн. лв. за заплати, аз твърдя че можем да направим обектите си с 10-12 млн. лв. разходи за заплати, но поддържаме персонала за това, което предстои”, сподели Михайлов.
Компанията ще се бори за участие в разширанието на метрата в Дамаск (Сирия) и Москва (Русия), както и за други чустрастранни обекти.
”Кризата е жестока и вместо да правим печалби ние сме поели пътя на разрастване. Целта на срещата бе да чуем обратна връзка от инвеститорите. Например защо не намалим състава на персонала и да си правим 200-300 млн. лв. продажби на година в България и да увеличим печалбата в пъти.
Но тогава изчезват мечтите за чужбина, за работа и за направа на големи проекти. Въпросът е да се простим с мечтите си или да имаме печалби и да останем една местна компанийка. Тогава ще си продам всички акции. Аз стоя в тази компания защото искам да направим Трейс голяма европейска компания.
Ако останем малка компания можем да увеличим фрий-флоута с 30%, компанията ще прави по 50 млн. лв. печалба на година или повече. Само да намаля разходите за заплати с 10 млн. лв. и ще увеличим печалбата с 20 млн. лв., защото със всеки 1 лв. за заплати върви още 1 лв. за коли, телефони сгради”, смята Михайлов.
”Въпросът е сериозен. Накъде вървим? И решението ни е да вървим напред към голяма компания. Затова харчим пари за да се презентираме в Европа и целия свят. Разчитаме на вашето разбиране за това ни решение”, обяви основният собственик.
”При първият спечелен проект в чужбина аз ще го менажирам, въпреки че от 10 г. не съм управлявал проекти, а съм управлявал холдинги. Ще се комадировам за шест месеца”, заяви амбициите си професор Михайлов.
”Категорично планираме да увеличим фрий-флоута, но не да подаряваме акциите”, е мнението на основния собственик. Увеличението на фрий-флоута е било обсъждано и за да остане компанията в SOFIX, но такова решение не е взето. Пакет за продажба обаче стои и чака добро предложение още от IPO-то, сподели Михайлов.
На срещата стана ясно, че компанията работи за навлизане на външни пазари, включително Северна Африка, Близкия изток, Балканските страни и ОНД. Трейс Интернешънъл търси проекти в Бразилия, Нигерия, Либия, Судан, Кувейт, Туркменистан, Азербайджан, Сърбия, Македония, Босна и Херцеговина, Македония, Ирак, Кувейт, Сирия, Йордания, Саудитска Арабия.
Сред проектите е метрото в Дамаск, Сирия и Москва, както и автомагистрали в европейската част на Русия, както и нова писта на летището в Кувейт.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
преди 13 години абе нека крадат мом4етата ко толкоз....излизат нови модели бентлита, с класи, яхти феретти, диаманти силиконки се появяват всяка година.....нали трябва ние да им ба4каме за да могат те да ги притежават тези неща отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години В момента Трейс е синоним на некачествено строителство. През последните години няма път, който да са правили, който да не е дал сериозни дефекти много скоро след това. Примери:- Последния лот от магистрала Тракия - Чирпан - Стара Загора и коловозите и пропаданията по него- Пътят Сливен - Казанлък - Калофер - целият участък бе с хиляди кръпки заради пропадания и неравности още преди да го завършат. Така и го оставиха. В момента една година сле това, пътя е като след 5 - 6 години експлоатация... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Аз викам покажете, че може да направите малка и рентабилна компания(защото сега определено не сте рентабилни, давате мизерен дивидент и не подкрепяте акциите си) и чак тогава тръгнете да ставате голям международен мастодонт! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години И моята цел е да стана голям европейски инвеститор, а не мурджо на местно ниво! Но между желания и възможности има страховита разлика! Справка - рекламните намерения на много дружества, когато беше ред да продадат акции на борсата! Тогава намеренията се декларираха като обещания, разбира се, докато се продадат акциите... Айде да не си говорим какво имаме намерение да се случи, а първо да го случим, а после да търсим оценка за това!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ми нормално да иска да се изнася от държавата, то няма вече подизпълнител КОЙТО да иска да работи с ТРЕЙС.Причината е че не плащат :) това е истината.Тракия горката е назагъба от 1 година.Това г-н Михайлов не е начин да правите бизнес.Ще отидите ще ви бият шамарите ч чужбина и ще се върните.Нямате топки да се преборите качествено на нашия пазар тръгнали сте да се позорите пред света :((( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Много мечти много приказки а това си е един рисков бизнес и днес може да има договори но какво гарантира, че утре ще спечелят баш те. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Здравейте, анализатори, коменаториКакво бихте предпочели, малка и рентабилна или голяма компания със съответните рискове и ползи по пътя до там? отговор Сигнализирай за неуместен коментар