fallback

Кр. Станев: Ниските цени не са достатъчно предимство, за да привличаме туристи

Летовниците от Полша и Чехия вече се завръщат по българското Черноморие, твърди изпълнителният директор на „Албена“ АД

08:30 | 17.07.12 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Красимир Станев, изпълнителен директор на "Албена" АД. Снимка: Личен архив. 

Красимир Станев е роден през 1952 г. Има висше образование по специалността "Икономика и организация на туризма" от Икономическия университет – Варна, 1976 г. През 1990 г. е придобил квалификация по "Маркетинг и мениджмънт" в Българо-френския център "Марком". От 1977 г. работи в курортен комплекс "Албена", с който е свързана изцяло неговата професионална биография. Започнал е като екскурзовод, бил е заместник- генерален директор на ТК "Балкантурист-Албена" (1986-1990), генерален директор на "Албена" АД (1990-1991) и от 1991 г. досега е изпълнителен директор на "Албена" АД.

В разгара на летния туристически сезон разговаряме с изпълнителния директор на "Албена" АД Красимир Станев за новите атракции, с които курортът привлича туристи това лято, за инвестициите, които предстоят в комплекса и за очакваните приходи в края на сезона.

- Г-н Станев, след като обявихте слаб старт на лятото, как очаквате да приключи туристическият сезон за „Албена“ АД?

Очакванията ни са да приключим летния сезон с 5% ръст на приходите. Основното предизвикателство за нас ще бъде да удължим продължителността на активния туристически сезон с помощта на разнообразяване на предлагания продукт.

- С какви нови пакети се конкурирате с останалите черноморски курорти?

Качеството и разнообразието на предлагания продукт са в основата на конкурентоспособността ни спрямо останалите курорти по Черноморието. Освен настаняване и изхранване, ние предлагаме допълнителни услуги и забавления за гостите. От тази година в спортната анимация включихме и предлагането на плажен тенис - един много интересен спорт, който набира все по-голяма популярност.

- Какви инвестиции направихте в курорта за този сезон?

С цел подобряване на условията на плажа и цялостния туристически продукт, тази година инвестирахме 500 хиляди лв. в нови чадъри и шезлонги, които са безплатни за всички гости на комплекса. До края на годината инвестиционната програма включва вложения в хотели и ресторанти. Предвидени са между 5 и 8 млн. лева да бъдат вложени тази година за ремонти на хотел "Амелия" (бившият "Дружба") и ресторантите "Рай" и "Елица". Има готови проекти за реконструкция на Централния базар, боулинга, хотелите "Кардам" и "Добруджа".

- Радвате ли се на платежоспособни туристи?

Курортен комплекс „Албена“ предлага широк спектър от възможности за почивка на платежоспособни клиенти. Висококатегорийните хотели като „Фламинго Гранд“, „Калиакра“ и „Гергана“ са едни от най-популярните на пазара и са с много добра заетост през целия сезон.

- Как се промени структурата на идващите у нас чужди туристи в последните години?

В последните пет години най-чести наши гости са гражданите на Русия и на страните от Европейския съюз. В действителност най-голям дял имат гостите ни от Русия - около 25% от всички туристи, като се наблюдава тенденция към увеличаване на този процент.

В последните няколко години се забелязва и връщане на гостите от Германия, които към днешна дата представляват 20% от общия брой почиващи в курорта. Българските и румънските посетители имат дял от по 15 процента.

Отчитаме и още една положителна тенденция. Може да се каже, че туристите от Полша и Чехия вече се завръщат по Черноморието. С всеки изминал сезон техният брой нараства, като разчитаме тенденцията да бъде запазена и занапред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:06 | 14.09.22 г.
fallback