IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кр. Станев: Ниските цени не са достатъчно предимство, за да привличаме туристи

Летовниците от Полша и Чехия вече се завръщат по българското Черноморие, твърди изпълнителният директор на „Албена“ АД

08:30 | 17.07.12 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Красимир Станев,&nbsp;изпълнителен директор на &quot;Албена&quot; АД.<em> Снимка: Личен архив.&nbsp;</em></p>

Красимир Станев, изпълнителен директор на "Албена" АД. Снимка: Личен архив. 

- Смятате ли, че голяма част от чуждите туристи продължават да идват у нас преди всичко заради достъпните цени?

Действително, благодарение на доброто съотношение качество-цена България продължава да се радва на стабилен интерес от чуждестранните туристи, като ежегодно се стремим към повишаване качеството на предлаганите услуги.

- Кои са предпочитаните български морски дестинации за чужденците и най-търсените туристически услуги?

Най-предпочитани за почивка са големите курорти, предлагащи множество услуги и забавления на туристите. Към днешна дата формулата „ол инклузив” остава най-търсената форма за почивка, защото тя включва разнообразни услуги. В тази връзка евентуалното ограничаване на услугата само в рамките на висококатегорийните хотели би довело до нарушаване на баланса между различните ценови сегменти. 

- Как можем да се конкурираме със съседните ни страни, които са много търсени дестинации за летните ваканции?

Със страни като Турция, Гърция и Хърватска можем да се конкурираме с предлагането на един по-интересен и многообразен продукт. Ниските цени не винаги са достатъчно предимство. Пазарът е много динамичен и трябва да се отговори адекватно на търсенето от страна на туристите.

- Смятате ли, че туризмът може да бъде двигател на растеж, който да компенсира изоставането в други сфери на икономиката?

Туризмът като отрасъл на икономиката е съществена част от БВП на страната. Той може да компенсира изоставането в някои отрасли, но не във всички, които буксуват.

- Последните промени в закона за туризма предвиждат да отпаднат режимите за категоризация на плажовете. Имате ли опасения, че това ще освободи от отговорност концесионерите?

По-скоро не. Концесията включва задължения, които не зависят от режимите за категоризация на плажовете.

- Как оценявате държавната политика по отношение на рекламата на туристическия продукт, какви са препоръките ви?

България трябва да се популяризира повече. Затова бих препоръчал по-силно да се участва в международните панаири и туристически изложения. Друга препоръка, която бих дал, е да се премахнат визите за гостите от Русия и Турция. Контролът трябва да е по-голям и да е еднакъв за всички фирми. Все по-осезаема е необходимостта от туристическа полиция.

Свързани компании:

Албена АД(ALB)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 31 rate down comment 0
donvito
преди 10 години
Явно слабо познавате Красимир Станев или пригласяте на хората,които не го харесват. За сега нямам намерение да Ви оборвам детайлно. Но все пак,моля,посочете ми поне един кадърен професионалист управляващ наш голям туристически комплекс. Има ли друг комплекс в родния туризъм,който да се е запазил от презастрояване. Убеден съм,че освен Албена и закупените допълнително обекти са ПРИЯТНО ИЗКЛЮЧЕНИЕ. И обърнете внимание,че за заслугата е персонална на нехаресвания от Вас Красимир Станев .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 35 rate down comment 0
Спящият бик
преди 11 години
С това интервю авторите сигурно са си осигурили почивката на морето. Защото практиката на Красимир Станев е такава - безплатна почивка в Албена, а в замяна журналистите отразяват "обективно" новините от комплекса.Но за визитката в началото би трябвало да са получили и допълнителни екстри - толкова е сервилна. Истината е, че Красимир Станев е това, което е днес, благодарение на миналото си като комсомолски функционер, а не като професионалист, който е тръгнал от АБ-то на туристическия бизнес. Той е един от примерите, но много характерен, за стратегията на комунистите и специалните служби да трансформират политическата си власт във финансова и икономическа. Етап, в който бившите комсомолски кадри излязоха на авансцената, а кукловодите се се отдръпнаха в тъмното.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още