fallback

Бумът на пазара на търговски площи в континентален Китай продължава

Страната изглежда ще се задържи доста време начело на световните класации по строителство на търговски центрове заради разрастващата се средна класа

11:39 | 29.06.15 г.

Бумът на пазара на търговски площи в континентален Китай продължава въпреки забавянето на икономиката на страната и затрудненията за сектора на недвижимите имоти, пише Financial Times.

Въпреки че посетителите в големите градове често са поразени от огромния брой на луксозните търговски центрове и същевременно оскъдния брой пазаруващи в тях, за много по-малки китайски градове се смята, че количеството и качеството на моловете, предпочитани от клиентите от средната класа, не са достатъчни.

Според консултантската компания CBRE 44% от завършените през миналата година новопостроени търговски центрове са в Китай. В страната се намират и 9 от 10-те града, които са лидери по молове в строеж в глобален мащаб.

Само в Ухан, Чънду и Пекин се намират половината от новозавършените през миналата година шопинг центрове в Китай. Площите в Ухан са заети на 80% - значително по-добре в сравнение с други търговски центрове в страната.

Строителството на луксозни шопинг центрове и привличането на потребители е част от стратегията на Пекин да засили повече тежестта на потреблението, след като воденият от инвестиции растеж започна да се забавя, отбелязва изданието.

Основен двигател на растящото потребление в Китай е разрастващата се средна класа в страната. Очаква се до 2022 г. тя да достигне 630 млн. души – двойно повече от настоящото население на САЩ, според данни на консултантската компания McKinsey.

Според консултантската компания в сферата на имотите JLL строителството на молове в Китай ще достигне своя пик между тази година и 2017 г. заради очаквания спад на възвръщаемостта от инвестициите. „Строителите не бързат толкова да започват нови проекти, колкото преди“, коментира Стивън МакКорд, който оглавява дивизията на компанията за проучвания на пазара в Северен Китай.

„Възвръщаемостта намалява, защото ръстът на продажбите се забавя. Същевременно моловете срещат конкуренция от три страни – онлайн търговията, аутлетите и пазаруването в чужбина“, допълва МакКорд.

Въпреки че пазарът на търговски площи в Китай е буквално наводнен, качествените шопинг центрове не са много. Повечето от тях освен това са привлекли едни и същи брандове, имат подобни интериори, с нищо не се отличават и не успяват да привлекат интереса.

Повечето хора в Китай посещават моловете, за да хапнат и да се забавляват. Никой обаче не поставя под въпрос склонността на средната класа в страната да харчи. По-младите определено не спестяват толкова, колкото техните родители, още повече, че перспективата да имат собствен дом избледнява заради все още високите цени на имотите. Затова и Китай изглежда ще се задържи доста време начело на световните класации по строителство на търговски центрове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:34 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още