Бумът на пазара на търговски площи в континентален Китай продължава въпреки забавянето на икономиката на страната и затрудненията за сектора на недвижимите имоти, пише Financial Times.
Въпреки че посетителите в големите градове често са поразени от огромния брой на луксозните търговски центрове и същевременно оскъдния брой пазаруващи в тях, за много по-малки китайски градове се смята, че количеството и качеството на моловете, предпочитани от клиентите от средната класа, не са достатъчни.
Според консултантската компания CBRE 44% от завършените през миналата година новопостроени търговски центрове са в Китай. В страната се намират и 9 от 10-те града, които са лидери по молове в строеж в глобален мащаб.
Само в Ухан, Чънду и Пекин се намират половината от новозавършените през миналата година шопинг центрове в Китай. Площите в Ухан са заети на 80% - значително по-добре в сравнение с други търговски центрове в страната.
Строителството на луксозни шопинг центрове и привличането на потребители е част от стратегията на Пекин да засили повече тежестта на потреблението, след като воденият от инвестиции растеж започна да се забавя, отбелязва изданието.
Основен двигател на растящото потребление в Китай е разрастващата се средна класа в страната. Очаква се до 2022 г. тя да достигне 630 млн. души – двойно повече от настоящото население на САЩ, според данни на консултантската компания McKinsey.
Според консултантската компания в сферата на имотите JLL строителството на молове в Китай ще достигне своя пик между тази година и 2017 г. заради очаквания спад на възвръщаемостта от инвестициите. „Строителите не бързат толкова да започват нови проекти, колкото преди“, коментира Стивън МакКорд, който оглавява дивизията на компанията за проучвания на пазара в Северен Китай.
„Възвръщаемостта намалява, защото ръстът на продажбите се забавя. Същевременно моловете срещат конкуренция от три страни – онлайн търговията, аутлетите и пазаруването в чужбина“, допълва МакКорд.
Въпреки че пазарът на търговски площи в Китай е буквално наводнен, качествените шопинг центрове не са много. Повечето от тях освен това са привлекли едни и същи брандове, имат подобни интериори, с нищо не се отличават и не успяват да привлекат интереса.
Повечето хора в Китай посещават моловете, за да хапнат и да се забавляват. Никой обаче не поставя под въпрос склонността на средната класа в страната да харчи. По-младите определено не спестяват толкова, колкото техните родители, още повече, че перспективата да имат собствен дом избледнява заради все още високите цени на имотите. Затова и Китай изглежда ще се задържи доста време начело на световните класации по строителство на търговски центрове.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?