fallback

С. Стойчева: Imoti.net иска да отличи компаниите, които работят коректно

Необходимо е да се създаде регистър, където да се вписват ясните субекти на пазара на имоти, твърди управителят на портала за имоти

13:21 | 11.12.15 г. 4

Снежана Стойчева. Снимка: Личен архив

Снежана Стойчева управлява портала за имоти Imoti.net от 2010 г. Тя е журналист с 15-годишен опит, практикувала в БНР, Дарик радио и Военния телевизионен канал. Била е продуцент и режисьор на документални филми. Има и дългогодишен опит в рекламата в печатни издания, радио и телевизия.

Със Снежана Стойчева разговаряме по повод първите Годишни награди на Imoti.net. С наградите порталът за имоти има за цел да отличи компаниите и експертите, които с работата си утвърждават добрите практики в бранша.

Г-жо Стойчева, защо Imoti.net реши да организира годишни награди сега?

Imoti.net е първият сайт за обяви за недвижими имоти. През годините сме инициирали много срещи с агенциите за недвижими имоти и тази година, когато чествахме нашата 15-та годишнина, разбрахме, че компаниите се нуждаят от оценка на бизнеса им.

В последните години много се говори за нелоялната конкуренция между компаниите за имоти, за „кражбата“ на обяви, за неправилното рекламиране на имоти, за това, че има фирми, които не работят коректно. Логично дойде идеята да отличим тези, които работят коректно, да ги поощрим, да обърнем внимание на този сектор от позицията на платформа, в която публикуват обяви агенции от цялата страна.

Има една негативна нагласа сред потребителите, че повечето от брокерските компании са некоректни. Това изобщо не е вярно. Има много фирми на пазара, които работят почтено и с тях е удоволствие да се работи. Искаме да отличим тези фирми.

Кои са най-разпространените некоректни практики, които наблюдавате в сайта Imoti.net?

Като платформа, в която се публикуват обяви за имоти, нашите наблюдения са най-вече в сферата на рекламата на имотите и по-конкретно – рекламата чрез обяви. Имаме сигнали и за други некоректни отношения между брокери и потребители, но това е извън нашата компетентност, извън нашите възможности за реакция.

На първо място – това са фалшивите обяви със снимки от дизайнерски сайтове за хотели, къщи, яхти и т.н., а от друга страна – обяви със снимки на съществуващи имоти, които не се намират в посоченото населено място или район. На трето място – обяви със снимки и описание на имоти, които преди години са се отдавали под наем и агенцията/брокерът предполага, че те отново може да са на пазара без да е наясно дали това е така.

Некоректна практика е брокери да не отговарят на посочените в обявите телефони, а след време да връщат обаждане от други телефонни номера. С това те объркват потребителя – той не може да свърже обаждането с обявата, която е харесал. Потребителят се чувства като попаднал в клопка и не знае какво да поиска от този, който му се обажда.

Има и агенции, които се обявяват като агенции, но зад тях не стои търговско дружество, няма реален адрес, телефон, електронна поща. Това са така наречените „креватни“ брокери. Държа да подчертая обаче, че в нашата платформа такива „агенции“ не съществуват и не публикуват обяви.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:46 | 13.09.22 г.
fallback