Възможно ли е бизнес мисленето да се приложи в игрите на деца? При това малки деца – на възраст от едва 3 -4 години? Очевидно е възможно, а по-радостното е, че една млада и широко усмихната жена заедно със съпруга си направо е осъществила тази идея.
И двамата работят в сферата на управленското консултиране и, подобно на повечето родители, мечтаят да прекарват колкото се може повече пълноценно време с децата си. Бързо осъзнават, че едва много малка част от заниманията и играчките за деца във възрастта между 3 и 6 години са в отговор на реалните способности и потенциал на малчуганите, а освен това се оказват и скучни за възрастните. И така – представяме ви Цветелина и Георги Камови, създатели на проекта Red Paper Plane. С негова помощ популярното в предимно големите корпорации дизайн мислене достига до децата по лесен и завладяващ начин - с поредица от предизвикателни и творчески мисии. От по няколко минути на ден, но за продължителен период от време.
„Всичко започна като личен проект, свързан с мен и моето дете. Тогава синът ми беше почти на 4 години и осъзнахме, че има нужда от различен вид занимание от тези, които са по-масово разпространени на пазара. И понеже в нашето семейство темата за иновациите е широко разпространена, си помислихме, че на тази възраст децата вече биха могли да експериментират с идеи и концепции. Те имат огромен потенциал. Креативността им е огромна. Вече влизат в момент, в който по-осъзнато могат да боравят с това, което създават. Как бихме могли да отговорим на този огромен потенциал, така че да го използваме максимално? И така, водени от метода, който прилагаме – дизайн мислене с компании, решихме, че ще е забавно да го пробваме с деца“, казва Цветелина Камова.
РПП
В началото Цветелина я пише под формата на инструкции, но след като я изпраща на приятели, се оказва голям хит. В следващите седмици тя създава по една нова мисия на седмица, а все повече хора се присъединяват към малкото общество, което иска да ги играе. Малко след това с Камови се свързват и първите учители, с което започва естественият растеж на идеята.
„Учителите казаха – ние се опитваме да адаптираме това, което сте направили, за групи с деца, и се получава прекрасно“.
По-късно се създава и специалната програма за училища и подобни заведения.
Дизайн мисленето обаче не е много познат в България метод. Това е процес за креативно решаване на проблеми, който стимулира редица качества у всеки човек. Най-същественото вероятно е умението постоянно да променяш средата около себе си, като я подобряваш, воден от любопитството и творческата увереност.
„То не е нито съвсем дизайн, нито съвсем мислене. Всъщност началото си води от 60-те години, когато се правят изследвания за ролята на дизайнерите, каквито ги познаваме – продуктови дизайнери, модни дизайнери, индустриални. Открива се, че те имат силна ориентация към хората и техните нужди. Дизайн мисленето се опитва да подреди всичко това в един процес със стъпки, и да даде инструменти, за да може всеки да използва метода и процеса в екип, за да стигне до нещо иновативно. Това е най-ценното – че се тръгва от човешка нужда, непосрещната най-често“, казва и Георги Камов.
И така – двамата родители откриват, че интересите на децата са ориентирани към самата дейност, тоест процеса, а не към крайната цел - предмета. Оказва се, че децата търсят и учат от цялостното преживяване, а не от даден единичен момент. Те не просто искат количка, а искат да бъдат автомобилни дизайнери, сами да измислят и направят автомобила си или да са пилоти, да се състезават по собствена писта, да ремонтират и подобряват колата си.
Повече за проекта на стартъпа Red Paper Plane вижте във видеото!
Вижте репортажа във видеото!
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?