Вече втора година училищата представят проекти за иновации и 290 от общо 2400 в страната са иновативни, или това са около 12-13% от българските училища. Този процент все още е малък, но има и други училища, които не са кандидатствали с проекти, но имат добри практики. Това каза пред журналисти министърът на образованието Красимир Вълчев на първия национален форум за иновациите в образованието, предаде БТА.
Вълчев уточни, че едно училище, ако е иновативно, това не означава, че във всичките класни стаи се работи с иновативни методи.
МОН и регионалните управления по образованието трябва да подпомагат и насърчават училищата да правят иновации и да им дадат по-голяма свобода за това, заяви министър Вълчев. Той добави, че целта е повече иновативни елементи да има в организацията на учебния процес, в съдържанието, в учебните програми и най-вече в методите на преподаване, като всичко това се разрешава от Закона за предучилищното и училищното образование.
Иновативният и креативният учител е най-ценната иновация и преди всичко трябва да имаме добри учители във всички училища, отбеляза Вълчев по повод изнесени данни на форума, че най-малко иновативни са професионалните училища, а най-иновативни са профилираните гимназии.
По думите му на отрасловия съвет през миналата седмица за подписването на анекса за увеличението на учителските заплати с 20% от 2019 г. е било коментирано със синдикатите, че училищата се справят с веществената издръжка, но в най-голяма степен имат нужда от средства за развитие. Те са им необходими за съвременни образователни ресурси, за иновации, за въвеждането на информационните технологии и това ще бъде приоритет на бюджетната политика в сектора, каза министърът.
Той съобщи, че в момента се дават относително малко средства - 11-12 милиона лева, за подобряване на материалната база и за развитие на училищата, но няма средства, които да бъдат в бюджетите на всички училища, за да се насочат за развитие, освен тези 25 лева, предоставяни на ученик.
Той съобщи, че ще се използва програмата "Еразъм", за да се насърчат училищата да обменят добри практики, да правят партньорства и да се подпомагат взаимно за въвеждането на иновациите. В началото на следващата година ще бъде създадена такава програма, заедно с националните програми в образованието за 2019 г., като тя ще започне минимум с 1,5 милиона лева за обмяна на опит между училищата за иновации, но занапред тези средства ще се увеличават.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат