Индустриалната активност в Китай се свива за осми пореден месец през октомври, но с по-бавен темп, по всяка вероятност заради съживяването на износа, сочи PMI индекса на Markit/Caixin, цитиран от Ройтерс. Стойността му се покачва леко от 47,2 пункта през септември до 48,3 пункта през октомври, но фактът, че остава под 50 пункта, показва, че секторът се свива.
Резултатът е най-високият от юни 2015 г. и вероятно ще подхрани надеждите, че дългото свиване в индустрията е към своя край. Все пак все още има съмнения дали китайската икономика ще успее да отбележи скромен ръст през четвъртото тримесечие.
Данните показват, че новите поръчки за износ нарастват за пръв път от юни, макар и скромно. Подиндексът посочва повишение от 44,6 до 50,7 пункта през октомври.
Търсенето остава незадоволително, като общият подиндекс, който обхваща както вътрешното, така и външното търсене, се свива за четвърти пореден месец през октомври, макар и с по-бавен темп, отколкото предния месец.
„Лекото повишение показва, че свиването в индустрията като цяло се забавя, което означава, че по-ранните мерки за стимули вече имат ефект“, казва Хъ Фaн, главен икономист в Caixin Insight Group.
В сектора на производството за 24-и пореден месец има съкращения на работните места заради слабите продажби, но все пак тези съкращения са с най-бавен темп от три месеца.
Официалните правителствени данни за индустрията от неделя също показаха, че активността в сектора изненадващо се свива за трети пореден месец. Резултатите за износа отчетоха спад в поръчките за износ, както и продължаващи съкращения на персонал.
Ройтерс посочва, че частното проучване на Markit/Caixin се фокусира предимно върху малки и средни предприятия, които имат по-големи трудности вследствие на забавянето на икономика, докато официалните данни на властите се базират на проучване сред големите държавни компании.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?