fallback

Потребителските нагласи в Австралия се свиват за осми пореден месец

Повишаването на лихвите значително влоши настроението сред потребителите с ипотеки

11:04 | 12.07.22 г.

Измерител на потребителските нагласи в Австралия се понижава за осми пореден месец през юли, след като поскъпващата издръжка на живот и покачващите се лихви помрачиха настроенията в страната, пише Ройтерс.

Индексът на потребителското доверие на института Westpac-Melbourne се понижава с 3% на месечна база през юли спрямо юнското понижение от 4,5 на сто. На годишна база спадът се равнява на 23%, с което показателят достига 83,8 пункта, показващ, че делът на песимистите значително надминава този на оптимистите.

Главният икономист на Westpac Бил Евънс посочи, че нагласите са се влошили с почти 20% от декември насам, като този тип движение обикновено се асоциира с глобални шокове или рецесии.

Отделно проучване на ANZ показа, че техният индекс на доверието е записал спад от 2,5%, тъй като потребителите се опасяват, че инфлацията може да достигне 6% в следващите месеци.

Данните отчасти отразяват решението на Австралийската централна банка от миналата седмица, когато регулаторът повиши лихвите с още 50 базисни пункта (б.п.) до ниво от 1,35% и сигнализира, че предстои допълнително затягане на паричната политика.

Анализатори от ANZ посочиха, че доверието сред потребителите с ипотеки се е влошило с 25% от април насам, докато това при наемодателите с 4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:09 | 14.09.22 г.
fallback