fallback

Защо Денят на самотните сърца в Китай е по-голям от "киберпонеделника" в САЩ

През тази година потребителите ще могат да избират измежду 6 млн. продукта от около 40 хил. търговци и 30 хил. марки

16:46 | 11.11.15 г.
Автор - снимка
Създател

Денят на самотните сърца в Китай, антипод на Свети Валентин, започва да се празнува в Китай през 90-те години като неособено ясен празник, но лавинообразно се превърна в потребителски феномен благодарение най-вече на основания от Джак Ма Alibaba Group Holding Ltd. - най-големият онлайн търговец в Китай, предава Bloomberg.

Денят на самотните сърца се празнува на 11 ноември, защото датата  11/11 напомня за китайския израз за „стари ергени и стари моми“. През 2009 г. Alibaba разпали пламъка, като превърна празника в това, което е днес – мащабно маркетинг събитие, на което се продава всичко - от електроника и дрехи до козметика и храни с големи отстъпки. Компанията продава стоките чрез платформите Tmall, AliExpress и Taobao, както и чрез магазини на партньори търговци. 

Ето и няколко пункта, които илюстрират големината на феномена:

Продажби: Анализаторите очакват нов рекорд. През миналата година Alibaba продаде продукти за над 1 млрд. долара за първите три минути на продажбите. Общите приходи скочиха до 57,1 млрд. юана (9,3 млрд. долара) за 24 часа, четири пъти повече от приходите от американския т. нар. "киберпонеделник" в САЩ (понеделник след празниците около Деня на благодарността - бел. ред.). 43% от трансакциите са през мобилни устройства. Стоки: Над 1 млн. продукта са пласирани през тази година, показват данни на Comscore. През тази година потребителите ще могат да избират измежду 6 млн. продукта от около 40 000 търговци и 30 000 марки. Потребителите ще похарчат средно по 1761 юана (277 долара) на човек, с 22 на сто повече от предишната година, показва проучване на Nielsen сред над 1000 китайски интернет потребители. Логистиката Alibaba изчислява, че ще има нужда от 1,7 милиона служители по доставките, 400 000 превозни средства за доставка, 5000 склада и 200 самолета. China Post, компанията за пощенски услуги в страната, изчислява, че 760 милиона опаковки ще бъдат изпратени през деня от различни китайски е-търговци. Това е значително увеличение спрямо 540 милиона опаковки, произведени през миналата година. Търговците на дребно ще предлагат повече примамки, като безплатна доставка или връщане, ако поръчките се правят онлайн. Марките Денят на самотните сърца става все по-глобализиращ се. Alibaba заяви, че сред участниците тази година са Costco Wholesale Corp., LG Electronics Inc., Walt Disney Co., Fisher-Price Inc., Lego AS, Metro AG и J Sainsbury PLC. Големите търговци на дребно и марките използват деня „като възможност да се запознаят с китайските потребители“, казва Брайън Бухвалд, главен изпълнителен директор на базираната в Ню Йорк компания Bomoda, която изследва потребителските нагласи. Офлайн марките, участващи в промоциите,  включват Shanghai Jahwa United Co. Ltd., Suning Commerce Group Ltd., Intime Retail Group Co. Ltd., Estee Lauder Companies Inc. и BAIC Motor Corp. Ltd., показват данни на Barclays PLC. Звездите Alibaba добавя малко звезден блясък към събитието, като списъкът на гостите включва американския певец Адам Ламбер и китайски кинорежисьор Фън Сянгън, известен със своите касови комедийни филми. Известни личности от Тайван и Китай, включително поп певиците Цай Цзян и Вики Жао и момчешка банда TFBOYS са сред поканените на галавечерта, според доклад на Barclays.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:35 | 04.09.22 г.
fallback
Още от Технологии виж още