През 2015 година около половината разходи за дигитална реклама в България са били във Facebook и Google екосистемата. Големи мултинационални компании, бързооборотни фирми, инвестиционни дружества, както и фирми, които предоставят стоки и услуги, увеличават дигиталните си бюджети за реклама. Това каза Георги Малчев от IAB Bulgaria в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
“Големият ръст в дигиталната индустрия се дължи на това, че все повече компании откриват инструменти, с които могат да постигат целите си”, смята експертът. "Ако през 2015 digital активно “ядеше” от други канали, в момента успява да вземе допълнителни бюджети.”
Според него хората имат любими платформи и дали пътеката ще премине през социални мрежи, е въпрос на поведение.
Малчев напомни, че „докато по-рано имаше фуния на прадажба – виждаш нещо по телевизията, а след това на билборд, то сега има безброй пътеки на взаимодействия и затова има голяма нужда от мобилна реклама.
Проучване на IAB показва, че мобилната реклама расте с изключително бързи темпове.
Експертът е на мнение, че компаниите, за които работи дигиталният маркетинг, ще намерят канали и инструменти, с които да работят, а това ще движи пазара напред.
“Ще има все повече компании, които ще разбират как работи дигиталният маркетинг за тях, а конкуренцията е най-добрият стимул да се проучи даден инструмент и да се ползва”, прогнозира експертът.
Вижте повече във видеото:


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
преди 8 години Заформил се е значи страхотен МОНОПОЛ!!!!!!!!! Аз премерно то Англия като отварям българсик сайтове и са пълни с някви местни тъпотии, което е толкова гадно, че ми се драйфа....как го подволиха това на световно нива не знам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма да коментирам общите приказки и преливане от "пусто в празно".Само кажа само, че в този AdEx Benchmark 2016 H1 България не участва и не даде данни за локалния пазар. Тоест си е чиста проба лъжа да твърдиш и се позоваваш на нещо, в което не си участвал.За тези, които все пак имат интерес, могат да изтеглят IAB Europe study: AdEx Benchmark H1 2016 ето тук >> http://***.iabeurope.eu/research-thought-leadership/resources/iab-europe-adex-benchmark-study-h1-2016-november-2016/Иначе е сладкодумен Малчев - това не мога да му го отрека :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар