IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Втори опит на Google да конкурира Facebook

След разочароващото представяне на Google Buzz, сега компанията води преговори с производители на игри

10:18 | 28.07.10 г.
Автор - снимка
Създател
Втори опит на Google да конкурира Facebook

Интернет гигантът Google е в процес на преговори с няколко производителя на онлайн игри. Причината за това са опитите на компанията да разработи социална мрежа, която да може да се конкурира с Facebook, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници.

Групата пусна през февруари разширение на пощата си Gmail с функции на социална мрежа, като сега стремежът ще да се добави силата и на общностните игри. След като Google Buzz не успя да постигне особено голяма ползваемост, към момента обаче не става ясно дали плановете за социални игри са свързани с услугата в пощата на компанията, или ще се базират на изцяло нова платформа.

От Google са водили разговори с най-силните разработчици, като са предложили игрите им да станат част от новата платформа, която създават. Сред компаниите, с които е разговаряно, са Playdom, Electronic Arts, Playfish и Zynga Game Network.

Все още не ясно кога точно Google ще направи конкретни оферти или ще финализира разговорите, но според източниците на вестника игрите ще бъдат основна част от новата социална услуга, която се разработва в момента.

Навлизането на Google в сферата на онлайн игрите представлява пореден опит на компанията да увеличи приходите си от реклама на фона на това, че все повече рекламодатели насочват бюджетите си към социалните мрежи. В този сектор водещите играчи са Facebook и Twitter, а перспективите за печалба са доста високи, пише изданието.

Към момента разработчиците на игри за Facebook плащат на компанията 30% от прихода си от продажба на виртуални стоки като кредити, фен артикули и други подобни. С подобен механизъм за разплащане Google вече разполага, така че компанията на теория е готова да събира плащания за социални игри в платформата си.

Сред проблемите, пред които е изправен Google, е тенденцията все по-често информация да се търси не чрез търсачката на компанията, а в социалните мрежи. Така например много потребители на Facebook търсят желаната информация чрез своите познати и често се стига до много по-точно съвпадение на получения резултат с търсенето.

Това е и една от причините за голямото желание на Google да наруши монопола на Facebook и да се превърне в силен играч и в сектора на социалните мрежи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още