fallback

Hitachi готви аутсорсинг на тв бизнеса си

Компанията ще продължи да произвежда телевизори, но ще ги възлага на подизпълнители

17:23 | 05.08.11 г.
Автор - снимка
Създател

Hitachi ще се откаже от собствено производство на телевизори. Снимка: Ройтерс

След повече от 55 години в бизнеса с телевизори японската компания Hitachi си даде сметка за силната конкуренция и ще се откаже от собственото производството на телевизори в полза на по-печеливши продукти.

В момента компанията разполага с един завод за LCD панели, но до края на годината ще го затвори, съобщи electronista.com, цитирайки японския вестник Yomiuri Shimbun. Твърде слаба се е оказала рентабилността на телевизионния сегмент, твърде скъпа е и ценовата борба с южнокорейски и други конкуренти, е казал неназован високопоставен източник в Hitachi. Закривайки и последната си собствена фабрика, компанията оставя в Япония само пет големи производителя, сред които Panasonic, Sharp и Sony.

Hitachi обаче няма да излезе напълно от бизнеса с телевизори, макар че ще спре собственото производство. Очаква се компанията да възложи на т.нар. „трети страни” производството на телевизори с нейната марка. „Ще продължим да продаваме телевизори, но те ще се произвеждат от наши партньори”, твърди пред BBC представител на Hitachi. По всяка вероятност те ще се сглобяват в Тайван и ще продължават да носят логото на Hitachi.  

Решението на компанията е логично следствие от малко успешни мерки за намаляване на разходите и ожесточаващата се конкуренция. Още през 2008 г. Hitachi се изтегли от джойнт венчър за производство на панели за LCD-телевизори. Краят на производството на плазмени монитори се случи през следващата година, а през есента на 2010 г. бе прекратено и производството на телевизори във фабриките на компанията извън Япония. 

В Минокамо, където Hitachi управлява единствената си фабрика, се произвеждат LCD телевизори под името Wooo. През 2010 г. компанията е на пето място сред шестте най-значими японски производители, но моделите Wooo държат пазарен дял от едва 4,6%.

Затруднения на пазара за телевизори изпитва и Sony, която обяви наскоро, че ще съкрати обема на продажбите. Японският гигант разглежда възможността да сключи сделки с нови партньори, за да подобри позициите си на телевизионния пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:00 | 05.09.22 г.
fallback