Реакцията на рекламния бранш е била положителна. Рекламистите все пак не пропускат да отбележат, че идеите за сътрудничество сами по себе си са великолепни, но в повечето случаи прилагането им е трудно. Тъкмо Microsoft и Yahoo знаят, че кооперацията не може да стане от само себе си. Партньорството в търсенето не даде толкова положителни резултати за Yahoo, каквито се очакваха. Причината е преди всичко в техническите проблеми.
Заради кризата през 2009 година американският пазар на интернет реклама се сви с 3% спрямо 2008 г. до 22,7 млрд. долара. Растежът се възобнови през миналата година, когато приходите от реклама се увеличиха с 15%, достигайки 26 млрд. долара. Делът на рекламата, разпространявана от търсачки, която е и най-големият сегмент от онлайн рекламата, достигна 46% от общия доход, а банерната реклама заема 24% от него.
Yahoo и AOL са под огромно напрежение да дадат тласък на рекламните си постъпления. След уволнението на главния изпълнителен директор на Yahoo Каръл Барц през миналата седмица, сега големият акционер Даниъл Льоб упражнява натиск над Управителния съвет. В писмо до основателя на концерна Джери Янг Льоб прилага списък от кандидати, които „могат да помогнат на Yahoo да заеме полагаемото му се място сред водещите компании за дигитални медии и технологии“.
В момента Yahoo е собственик на един от най-предпочитаните уеб портали в света, с повече от 674 млн. потребители, които го нареждат веднага след Google, Microsoft и Facebook. Въпреки голямата потребителска маса обаче концернът не успява да увеличи приходите от продажби.
Инвеститорите предполагат, че може да се стигне до сливане с AOL. Вероятност, която постоянно се отрича от Yahoo. "Няма разумна причина да се стигне до там“, заяви и Рос Ливинсън, директор на Yahoo USA в рамките на рекламно изложение. Ливинсън участва в комитета, ръководен от главния финансов директор Тим Морс (начело на концерна след уволнението на Барц), който трябва да разработи нова стратегия.
Според различни спекулации в момента се водят преговори за продажбата на компанията. Сред потенциалните купувачи е и фондът за рисков капитал Silver Lake. Едно подобно придобиване обаче няма да е детска игра, защото концернът има дялове за милиарди долари в Япония и Китай. За да се стигне до продажба, те трябва да се обособят в отделни компании, пише в заключение Financial Times.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България