IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Yandex инвестира 15 млн. долара в американската търсачка Blekko

За руснаците вложението е следваща стъпка в интернационализирането на бизнеса им

18:25 | 03.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Yandex търси нови посоки за бизнеса си. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Yandex търси нови посоки за бизнеса си. Снимка: Ройтерс

Руската интернет търсачка Yandex ще участва с 15 млн. долара в американската търсачка Blekko.com. Инвестицията е част от финансова инжекция с обща стойност 30 млн. долара, а руският конкурент на Google е водещ инвеститор, предава Ройтерс.

Освен него в проекта се включват и австралийският фонд MLC Private Equity, както и досегашните инвеститори US Venture Partners, CMEA Capital и PivotNorth Capital. Чрез инвестицията си Yandex получава миноритарен дял в американската компания.  Освен това главният изпълнителен директор на Yandex Аркади Волож става член на Управителния съвет на Blekko.

Blekko е основана през 2007 г. През миналата година компанията стартира търсачка под домейна Blekko.com, с която има за цел да предоставя особено висококачествени резултати. За да избегне спам и манипулативни класации в резултатите, Blekko залага на собствени алгоритми и оценки на потребителите. Освен това сайтове със зловреден софтуер ще бъдат блокирани по-добре отколкото при Google. 

Освен институционалните инвеститори и Yandex в проекта участват и известните бизнес ангели Рон Конли, Майл Мепълс, Джеф Клавиър и Марк Андерсън. По собствени данни Blekko има в момента 27 служители. Сред тях са мнозина, които преди това са били разработчици в Google или Yahoo. 

За Yandex инвестицията е следваща стъпка в интернационализирането на бизнеса. Докато руснаците са лидери в сектора в родината си, Украйна, Казахстан и Беларус, в останалите страни те играят по-скромна роля. В Русия Yandex е най-ползваната интернет търсачка и по данни на анализаторската компания LiveInternet владее пазарен дял от 64%, като по този начин държи доста по-назад от себе си световния пазарен лидер Google. Впечатляващото листване на Nasdaq през май бе първа крачка към навлизане на американския пазар.

Освен това наскоро Yandex пусна услугата си и в Турция. По този начин за първи път компанията влезе на пазар извън бившия СССР. Изборът на Турция компанията оправда с бързо растящия пазар и особеностите на езика. Заради него от компанията смятат, че може да предоставят по-добри резултати от конкуренцията си. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:33 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още