Интернет гигантът Google ще пусне в рамките на следващите две седмици своя музикален магазин, който ще е тясно свързан със социалната мрежа Google+, пише Wall Street Journal.
Според изданието, позоваващо се на запознати със случващото се източници, компанията ще заложи на взаимните препоръки на потребителите. Който закупи песен чрез новата услуга, може да препоръча на контактите си и в замяна ще получи правото на безплатна следваща песен.
През миналата седмица изпълнителният директор за Android Анди Рубин потвърди плановете на Google за магазин за сваляне на музика в MP3 формат, който трябва да допълни облачната услуга Google Music, която се намира в бета фаза от май.
Рубин отбелязва, че новата услуга въплъщава „много въртене и малко Google“. Всичко говори за това, че с този намек се има предвид социалния компонент като музикалната препоръка. По подобен начин и Spotify, както и производителят на Blackberry - RIM, се опитаха да свържат музикалните си услуги със социалните мрежи.
Мениджърите на Google са обяснили на партньорите си в преговорите от музикалната индустрия, че ще направят музикалната услуга общодостъпна още през тази или следващата седмица, дори и преговорите с четирите големи музикални компании да не са завършени.
Това обаче е доста рисково начинание, защото потребителите бързо могат да се откажат от услугата, ако не намерят дадена песен или изпълнител. Четиримата големи музикални издатели Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group и EMI Music държат заедно над 87% от продаваната в САЩ музика. Както iTunes на Apple, така и Spotify стартираха с услугите си едва след като вече се бяха договорили с големите музикални фирми.
С над 10 независими лейбъла Google вече е сключила споразумения. Четиримата големи също имали желание да продават чрез търсачката, за да създадат конкуренция на iTunes, но все още не са успели да се обединят около условията си.
Най-вероятно EMI ще е налична още в началото, а и с Universal Music скоро ще има споразумение. Sony Music Entertainment и Warner Music обаче все още се държат изчаквателно. Мениджърите на Sony все още изпитват предразсъдъци относно пиратски действия, а Warner не харесва безплатното хостване на музиката в облака, пише WSJ. Компанията предпочитала съхранение срещу заплащане, подобно на iTunes Match, в който част от приходите отиват и за звукозаписните студиа.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол