IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook стартира музикална услуга със 7 партньора

Разработчик е открил общи HTML кодове в сайтовете на седемте различни музикални оператора

17:10 | 19.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Музикалната услуга на социалната мрежа е сред най-очакваните събития в бранша през тази година. <em>Илюстрация: Facebook&nbsp;</em></p>

Музикалната услуга на социалната мрежа е сред най-очакваните събития в бранша през тази година. Илюстрация: Facebook 

Музикалната услуга на най-голямата в света социална мрежа Facebook ще стартира със седем партньора. До тази информация се е добрал разработчикът Йово Шаап, анализирайки HTML кодове. Според информацията, публикувана в блога му, става дума за Spotify, MOG, Rhapsody, Soundcloud, Rdio, Deezer и Vevo.

Шаап си е направил труда да разгледа всички големи оператори на музикални стрийминг услуги и е намерил референции на техните HTML кодове. Така се оказва, че всички страници с песните, албумите и имената на изпълнителите на гореспоменатите компании съдържат метаданни за един още недокументиран формат.

Разработчикът допуска, че надписът в кода "audio/vnd.facebook.bridge" се отнася за формат, който трябва да премине пътя от стрийминга до платформата на Facebook. Всички споменати компании са снабдили своите сайтове с метаданните на Facebook за "music.song" и "music.album".

За партньорство с MOG, Spotify и Rdio и преди имаше множество слухове, но другите компании до този момент не бяха споменавани. Сътрудничество с френската компания Deezer показва, че са възможни и регионални партньорства. Schaap представлява от своя страна редица известни оператори, които обаче не съдържат HTML кодове на формата на Facebook: iTunes, MySpace, Pandora, Turntable.fm, Amazon.com, Last.fm, Napster, Kazaa и Grooveshark.

New York Post пък спекулира, че Hulu и Facebook ще обявят през тази седмица по-тясно сътрудничество. New York Times пише за „медийна платформа, която ще позволи на потребителите да споделят с други своята любима музика, серии и филми“.

В началото на юли Facebook потвърди, че планира пускането на музикална услуга. Освен това ще се поддържа и функцията "Track Unification": безжична интеграция на съдържанието на всички партньори, като е достатъчно потребителят да има абонамент само при един от операторите.

По всяка вероятност Facebook ще представи услугата си на конференцията за разработчици F8 на 22-и септември в Сан Франциско.

Евентуално лансиране на музикалната платформа през септември би изострило конкуренцията между Facebook и Apple, която провежда основното си събитие, свързано с музиката, именно през този месец.  Apple, която е най-големият продавач на дребно на музика в света, обикновено подобрява софтуера на своя iTunes и на линията iPod именно през септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:48 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още