fallback

SEC започва проверка срещу Groupon

Причината е новата корекция във финансовите резултати на сайта за групово пазаруване

16:29 | 03.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC) е взела под лупа Groupon. Както пише Wall Street Journal, цитирайки запознати с процеса източници, причината е поредното допълнително коригиране на данните за приходите и печалбата на сайта за отстъпки. Както е известно, в петък Groupon отново коригира допълнително в посока надолу данните за приходи и печалба за четвъртото тримесечие. 

Проверката на комисията още е в началната фаза, а SEC не е открила официално разследване, но вестникът припомня, че още преди борсовия си дебют през миналия ноември Groupon бе принуден да коригира два пъти своите бизнес резултати.

В понеделник акциите на Groupon се сринаха с почти 17% до 15,27 долара. При IPO-то една акция струваше 20 долара. Главният изпълнителен директор Андрю Мейсън и финансовият директор Джейсън Шилд напразно се опитват да ограничат срива.

Все още компанията е зад Шилд, който често е критикуван от анализатори и инвеститори заради действията си. Според източници от фирмата обаче Мейсън и останалите висши мениджъри все още го подкрепят.

В петък Groupon обяви, че ще трябва да преразгледа отново резултатите си за четвъртото тримесечие. Така приходите са спаднали с 14,3 млн. долара повече от очакваното, а загубата е била в размер на 22,6 млн. долара.

През февруари Groupon установи, че голяма част от клиентите му са заменили през януари закупените през коледния празничен период ваучъри. Основаната през 2008 г. компания не очакваше това и нямаше достатъчно налични парични резерви. В петък Groupon заяви още, че има „сериозни слабости и във вътрешния контрол".

Освен Ernst&Young сега Groupon назначи и KPMG за втори одитор. KPMG ще направи анализ на Groupon с т. нар. Sarbanes Oxley правила за борсовите дружества. Освен това Groupon ще назначи допълнително персонал в счетоводния си отдел, твърдят запознати със случващото се източници.

Корекцията във финансовите резултати повдига въпроса „дали при Groupon въобще има мениджъри", пишат професорите Антъни Катанач и Ед Кец в блога си.

Други виждат вината в бързия ръст на Groupon. През миналата година приходите са били в размер на 1,62 млрд. долара, докато през 2009 – само 14,5 млн. долара. Преди борсовия дебют компанията трябваше на два пъти да променя счетоводния си баланс, за да отговори на правилата на SEC.

„Оценяваме това като проблеми на растежа“, заяви инвеститор в Groupon. „Това е като при ученик, които в десети клас е висок 1,50 метра, а в дванадесети клас - 2,10 метра".

Но в основата на последния проблем е „обещанието на Groupon". То предвижда, че всеки клиент може да върне своите ваучъри. Компанията обаче не мисли да променя това и в бъдеще.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:28 | 03.09.22 г.
fallback