По прогнозни данни за 2011 година пазарът в САЩ се е оценявал на 2,7 млрд. долара, като по-голямата част принадлежи на основните играчи - Groupon (53% за aвгуст 2011) и LivingSocial (20% за aвгуст 2011).
Останалите над 300 сайта се борят за остатъка от пазарния дял, а по-малките престават да съществуват. Въпреки големите цифри обаче za 2011 година Groupon записа близо 351 млн. долара загуба.
Google Offers, от друга страна, не оправдава очакванията и бележи спад в продажбите, а проектът на Марк Зукърбърг - Facebook Deals беше спрян само няколко месеца след пускането си.
И в Китай ситуацията е сходна – в азиатската страна към юли 2011 сайтовете за колективно пазаруване са били над 5 500, реализирали са общо над 18,9 млрд. долара в продажби от над 42 млн. потребители. Досега обаче затворилите или променили бизнес модела си компании от бранша са 1 500. Най-големите остават на пазара - това са 24quan.com, Gaopeng.com, Taobao.com. И въпреки това китайски анализатори твърдят, че всички сайтове работят на загуба. Дори и тези от Топ 10.
Безспорно цифрите показват, че пикът в китайският сектор е приключил. Същото може да се каже и за САЩ. И както обикновено, по-слабо развитите пазари като българският например, реагират със закъснение. Затова едва ли ще мине много време, преди 76-те сайта (засега), опериращи в България, да последват тенденцията.
Оценяваният според управителя на Grabo.bg Сребрин Ватралов на 20 млн. лева през 2011 година пазар на груповото пазаруване може би също е достигнал пика си.
„Според мен в момента сме в пиков момент, но колко още ще продължи да расте пазарът не се знае“, заяви и маркетинг мениджърът на най-големия агрегатор (сайт, който събира офертите от тези сайтове на едно място) в България VsichkiOferti.bg - Теодор Кафеджиев. По думите му декември е бил рекорден за индустрията, но това е очаквано заради нагласата на хората за покупки по празниците.
На различно мнение обаче е Владимир Йорданов, мениджър на сайта NieSme.bg (част от групата на Инвестор.Бг). Той твърди, че пикът все още не е стигнат, поне в рамките на страната. Според него българските потребители все още се отнасят със съмнение към този тип онлайн пазаруване и то не защото не са запознати с него, а заради появилите се напоследък доста некоректни сайтове.
Отношението и коректността към клиента ще са ключови за развитието на пазара, смята той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 13 години Мита за безпрецедентни отстъпки породени големия оборот е тотално разбит.Това е възможно само при ограничено разнообразие, просто серийното производство/обслужване е в пъти по-евтино от това не малките серии, но в същото време наблюдаваме изключително високо разнообразие и в същото време рилагане на класически маркетингови техники , афилиейт , бюлетини с по стотици хиляди писма ( желани или не - на границата на спама и отвъд нея ).Всичко това са си сигнали, че модела се чупи някъде и всичко може да е един голям балон. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Хубава статия и анализ, ама Владимир се е изказал неподготвен. За niesme може и да не е настъпил пика, но на индустрията отмина.Но пък какво да каже? Че *** държат безперспективен проект? Разбирам позицията му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар