fallback

Рекламният бизнес на Facebook започна да расте

Рекламите за мобилни устройства на социалната мрежа получават повече кликове

12:51 | 26.07.12 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Facebook напредва със своя рекламен бизнес. Няколко скорошни изследвания показват, че хората все по-често кликват върху рекламите в разрастващата се социална мрежа. Това увеличава приходите на концерна, която наскоро повиши и цената за рекламата, защото тя започва да привлича все-повече внимание, пише DPA.

Както показват анализите на компаниите за маркетингови изследвания TBG Digital, Adparlor и Emarketer, във възходящ тренд е и новата рекламна концепция от т. нар. Sponsored Stories. Facebook въведе т. нар. Sponsored Stories в края на януари 2011 г., като те представляват реклами, изработени под формата на дадена от потребител препоръка за определени компании, продукти или услуги. Тези реклами няма да се различават от другото съдържание, което се публикува в News Feed-a на потребителите, а само са маркирани като спонсорирана връзка. Често в тях се включват снимка и име на приятелите на даден профил, за да се подчертае, че той харесва определен рекламодател. 

Същевременно е налице и тенденция, при която редица клиенти не желаят да плащат толкова много за реклами във Facebook и намаляват бюджетите си. Според анализ на Emarketer през миналата година доста компании са повишили бюджетите си за реклама в социалната мрежа, но през тази е последвало намаляване.

Смесени чувства

Мениджърите на Facebook вероятно ще приемат последните данни от тези анализи със смесени чувства, пише Wall Street Journal. В четвъртък компанията ще представи за първи път своите тримесечни финансови резултати, откакто преди няколко месеца стана публична компания. Анкетирани от Thomson Reuters анализатори очакват Facebook да отчете печалба в размер на 302,8 млн. долара и приходи от 1,1 млрд. долара. Преди година компанията отчете печалба от 240 млн. долара при продажби в размер на 895 млн. долара. Новите резултати ще са обвързани и със спада на акциите на доставчика на игри Zynga, тъй като Facebook е принудена да търси нови източници на приходи от реклама. След като производителят на онлайн игри, който допринася с 15% към приходите на Facebook, понижи прогнозата си за годината, акциите се сринаха с 38% и повлякоха след себе си книжата на социалната мрежа. Акциите на Facebook паднаха на Нюйоркската фондова борса Nasdaq след края на сесията с повече от 9% до 27,10 долара.

Редица анализатори остават скептични. „Facebook трябва да докаже ефективността на рекламния си бизнес предвид сегашните пазарни проблеми“, казва Джед Уилямс, анализатор в рекламата агенция BIA/Kelsey. Той е чел докладите на TBG и други изследвания и смята, че Facebook може да се наложи още по-силно на рекламния пазар.

Някои от проучванията показват също така, че рекламите за мобилни устройства на Facebook получават повече кликове. Според проучване, направено от компанията Adparlor по поръчка на клиенти, сред които и American Express, потребителите на смартфони разглеждат реклами във Facebook 15 пъти по-често, отколкото на компютрите си.

До подобен резултат достига и анализът на TBG Digital, която разработва реклами за социалната мрежа за Ford и Procter & Gamble. Същевременно обаче TBG отчита, че новите реклами обикновено получават по-висок дял кликвания. По отношение на друг важен компонент, така наречените на CPM ставки, които отразяват разходите за 1000 кликвания, Facebook се справя още по-добре. Така например TBG Digital изчислява, че през второто тримесечие на годината те са с 58% по-високи. В САЩ тези разходи за 1000 кликвания са се увеличили в сравнение с началото на първото тримесечие до 33 цента на преглеждане.

Освен това през второто тримесечие рекламите на клиентите на  TBG в социалната мрежа са видени от 11% повече абонати. При това, отчита TBG, клиентите ѝ  са платили по-малко за тези реклами, отколкото през първото тримесечие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:17 | 11.09.22 г.
fallback