fallback

Издателство Axel Springer расте – предимно онлайн

Над половината от всички рекламни приходи в компанията се дължат на дигиталните медии

17:16 | 08.08.12 г.
Автор - снимка
Създател

Централата на издателството в Берлин. Снимка: Ройтерс

Концентрацията върху бизнеса с дигитални медии най-сетне се отплаща на германското издателство Axel Springer. Докато през първото полугодие най-голямата европейска вестникарска групировка усеща трудните конюнктурни рамкови условия зад граница, в онлайн бизнеса тя отчете солиден ръст на приходи и печалба, предаде DPA.

Именно благодарение на това нарастване от мрежата приходите на концерна като цяло отново нарастват.

Приходите съответстват на пазарните очаквания с ръст от почти 6% до 1,62 млрд. евро. Печалбата преди данъци и такси (EBITDA) нараства през първите шест месеца на 2012 г. със 7% до 308,7 млн. евро. Чистата печалба се повишава с 5,5% до 177,7 млн. евро. Тук концернът се представя по-добре, отколкото очакваха анкетираните от Dow Jones анализатори.

Положителният ефект в дигиталния сегмент се отразява и в ръста на рекламните приходи от 11,7% до 851,7 млн. евро. В момента над половината от всички рекламни приходи в издателството се дължат на дигиталните медии.

За първи път концернът представи данни за своите три цифрови подразделения - „журналистически портали и други дигитални медии“, "Performance Marketing" и "Axel Springer Digital Classifieds". Двигател на растежа са първото и третото подразделение. В третата секция влизат порталите за недвижими имоти Seloger и Immonet, както и борсите за работни места Stepstone и Totaljobs, които повишават приходите си за първите шест месеца до 149,4 млн. евро. Оперативната печалба скача повече от двойно до 63,7 млн. евро.

Силен ръст в първата секция отчитат интернет сайтовете на вестниците Bild и Welt и порталът за издирване на продукти и сравняване на цени Idealo. Приходите в този отдел се повишават с почти една трета до 175,9 млн. евро, а оперативната печалба нараства с 37,4 на сто до 43,2 млн. евро.

Базираната в Берлин компания държи на своята първоначална прогноза за годишните финансови резултати. Приходите ще нараснат с до 9%, ако не се стигне до „значително помрачаване“ на пазарните условия.

Повишаващите се приходи в онлайн бизнеса ще компенсират напълно спадащите постъпления от печатните издания.

В търсене на последните дигитални трендове от септември Springer ще изпрати делегация от трима свои служители начело с главния редактор на Bild Каи Дийкман в Силициевата долина. „Те трябва да развият концепции за дигитален ръст“, заяви директорът на издателството Матиас Дьопфнер. Това било експеримент с отворен край.

Същевременно той уверява, че след шестмесечната командировка Дийкман ще се върне на позицията си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:08 | 13.09.22 г.
fallback